fredag 1 januari 2010

Då var jag återigen i Halmstad. Har varit i larsberg hela dagen innan jobbet och myst med och tagit hand om en sjuk David. Nyår igår blev väldigt stillsamt men mysigt ändå. Nästan alla mina vänner hade lämnat stan eller jobbade och eftersom David var sjuk så ville inte han gå på någon fest. Men jag och David umgicks hemma hos honom, jag lagade potatigratäng och örtbakad lax till oss, till det hade vi broccoli och bladspenat, blev jättegott och blev även till lite matlåda till mig. Drack ett gott vin till och åt rotfruktschips och lösgodis efter. Såg på Edward Scissorhands och sen somnade vi en stund och vaknade fem i tolv och gick upp och tittade på fyrverkerier och pussades.

Idag gjorde jag frukost till oss och sen segade vi mest i några timmar och därefter blev det pannkakor med hjortronsylt och glass, samt med ungsbakade frukter och choklad (skulle egentligen varit gårdagens efterrätt). Sen stack jag till jobbet.

Kände nu att det är lite konstigt att man kan sakna någon så kort tid efter det att man träffade någon, men antar att det är ett positivt tecken, skulle gärna somnat brevid David ikväll igen.

Irriterande ibland när man inte sover hemma kan märka saker som att jag inte tål tvättmedlet de använder här, är liksom lite svårt att påverka. Fick resesidenlakan av mamma i julklapp kanske skulle ta med när man åker typ hit, tar ändå knappt någon plats och jag testade dem när jag sov över i Farsta i julas och var riktigt skönt.

Testade att göra lite situps, armhävningar och rumplyft nu här, skulle verkligen behöva komma igång och träna igen. Känner att jag behöver både musklerna och konditionen samt lite smidighet. Har ju bestämt med Emman att vi ska springa premiärmilen nu i vår, så är ju bra om jag åtminstone tar mig runt hela. Tänkte att jag skulle börja simma lite, då får jag ju både konditionsträning samt en genomgång av musklerna. Springa ute får vänta åtminstone en månad till.

Nä nu ska jag sova.

Ha det/Åsa

Inga kommentarer: