onsdag 27 januari 2010

Helgen, effektivitet och egentid!

Jag hade en trevlig helg, lördagen innehöll långpromenad och myskväll i soffan såg Falling down och åt mat och truly juicy. Söndagen skulle David ha varit hos sina föräldrar och jag varit hemma och städat, men nu blev det lunch/middag på Matmekka inne på etnografiska muséet och bio i ute i Kista istället, såg Up in the air som var riktigt bra helt klart sevärd. Fick ett par jeans i julklapp när vi var där ute, satt riktigt bra så nu ska jag bara lämna dem till skräddaren till uppläggning, ska nog köpa mig ett till par så jag har två par jeans som är hela och lagom i storleken i alla fall.

Lagom till måndagen hade min att göra-lista som jag arbetat fram växt sig ganska stor, så vid ett-tiden satte jag mig med lite sumatra lington från haugaard i kaffekoppen telefonen, bankdosen och lite andra redskap i högsta hugg. Bokade in tid på naprapathögskolan, bokade in mig på en lyxansiktsbehandling, anmälde mig till vårens högskoleprov, betalade räkningarna, beställde nytt visakort då mitt är lite väl slitet,  skrev en självremiss att skicka till Aleris etc. Sen på eftermiddagen/kvällen åkte jag till universitet där vi hade introduktionsföreläsningen för retorikkursen, sen hem för lite kvällsfika, aktiverande av studentkonto (eller snarare reaktiverande då mitt gamla fanns kvar).

Igår morse skulle jag ha varit på naprapathögskolan kl .9, jag gick upp när klockan ringde, satte mig och åt min frukost och tittade sen på klockan och upptäckte att den var 8.55 och konstaterade att jag hade tänkt fel en timme när jag gjorde min planering, total tankevurpa. Ringde upp dem på naprapathögskolan, förklarade som det var och erbjöds en ny tid kl. 10.30. Väl där så fick jag fylla i en fin hälsodeklaration och även försöka uppskatta hur mycket smärta jag har av mina besvär på en tiogradig skala (vilket är grymt svårt). Blev undersökning och att svara på massa frågor, sen fick jag massage vilket var grymt skönt och välbehövligt, han ville inte aktivera musklerna allt för mycket första gången så inget knäckande eller så denna gång (aka jag är så sjukt stel i nacken och axlarna så det finns inte). Fick även stretchövningar som jag ska göra tre gånger om dagen (just ja kanske skulle göra dem också) och en tid nästa tisdag. Sen vände jag snabbt hemåt där jag hann lägga in bregottet och osten i kylen, gå på toa och sen packa min träningsväska och gå innan jag vände in mot stan igen och till eriksdalsbadet där jag och Emman skulle testa lite dynamisk yoga (skönt pass men mitt knä gillade det inte så mycket) och därefter direkt till jobbet där jag skulle ta ett multipelkopplat X2000 ner till göteborg, det gick trots att vi hade två problembarn till tåg relativt bra. Sen hem igen och sluta runt midnatt.

Men jag ska alltså på lyxansiktsbehandling i två timmar på måndag, till naprapateleven igen på tisdag, snacka om mycket jag-tid just nu, men iofs bra för denna månad som kommer ska jag dels jobba heltid och sen kombinera det med seminarier och allt som behövs göras till min kurs, träningen (hehe just premiärmilen var det) och allt annat som ska ha utrymme i mitt liv. Så det kan nog bara vara bra med lite saker som hjälper mig att gå ner i varv, annars har jag lätt att utgå från att jag orkar hur mycket som helst på en gång utan att fylla på batterierna och det brukar inte alltid sluta bra.

Idag ska jag till Arvika, känns inte så jättelockande faktiskt har aldrig riktigt gillat överliggningen där (plus att jag helst skulle vilja ha betalt utan att behöva gå till jobbet just nu, hehe).Står att jag ska ha arbetsplatsträff innan, hade det förra veckan så är skeptisk men får väl åka in i rätt tid iaf och se vad de säger.

/Åsa

Inga kommentarer: