torsdag 7 januari 2010

Ikväll är det överliggning i Malmö som gäller. Har lärt mig av tidigare överliggningserfarenheter och började med att öppna fönstret för att få svalt, har så svårt att somna annars. Tog även med de sidenreselakan som jag fick i julklapp av mamma då de tvättmedel som används på de flesta hotelltvättar ger mig klåda. Hade inga allergier när jag var yngre men jag verkar ha blivit känslig för både det ena och det andra med åren. Idag hade jag en astmaattack till exempel, fick ta två doser bricanyl och sen sitta och aktivt koncentrera mig på andningen en stund innan det funkade normalt igen. Dock så är det fortfarande irriterat. Har aldrig gjort någon ordentlig astmautredning, men fått utskrivet bricanyl men skulle behöva något som verkar antiinflammatoriskt också. I somras när jag hade massa problem så fick jag ta av Davids symbicort som är både luftrörsvidgande och antiinflammatoriskt och det kändes så sjukt mycket bättre efteråt. Ringde för att boka tid för utredning för ett antal månader sen, men var tvungen att skriva en självremiss först och eftersom jag finner det svårt så har jag skjutit upp det. Men kanske dags att sluta med det nu.

Imorgon när jag kommer hem ska jag ringa och boka flyg till Paris i mars för mig och David. Har voucher på SAS sen jag och Prisca blev ombokade i somras, men ska jag använda dem kan jag tyvärr inte boka via internet. Men ska bli kul att komma iväg iaf. Paris är en fin, mysig och romantisk stad och min förkärlek för allt franskt hänger kvar så ska bli riktigt trevligt. Åker ju med min favoritmänniska också.

På lördag hade vi tänkt gå på tomtits, måste se till att inte fastna i soffan framför scrubs jämt. David är rolig att göra saker med också. Är ju alltid en fördel om man gillar att göra saker tillsammans om man ska ha ett förhållande, blir liksom lättare att få det att funka då.

Nu ska jag se till att få några timmars sömn. Varit sen varenda dag här så är bara att förbereda sig för att det blir så imorgon också, då finns alltid utrymme för att bli positivt överraskad iaf.

/Åsa


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: