torsdag 21 januari 2010

Blaj

Har överliggning i Jönköping ikväll, var massa strul med byte av tågtyp och att tåget kom sent och sen inte fick stanna vid perrong på norra bantorget så vi blev sena från start, men sen gick det bra till strax efter Linköping där någon var ute och sprang i spårområdet så vi fick inte åka förrän polisen gett klartecken så blev cirka 50 minuter sena till slut. Var trots det en ganska behaglig resa och vi blev till slut en personal mer än vi behövde vara. Imorgon ska jag bara jobba hem och sen sluta. Ska träffa Emma och sen kanske Anette.

Ser för övrigt riktigt fram emot första föreläsningen på måndag ska bli så kul att läsa retorik och ska framför allt bli så skönt att göra något annat ön bara jobbet. Min hjärna törstar efter stimulans, kunskap och utmaningar och jag behöver verkligen det här. Börjar redan klura på ämnen att ha presentationerna kring. Första seminariet är om jag minns rätt mycket lära känna varandra grejer, vilket behövs om man under en termin ska ha massa föredrag för varandra.

Vi ska förresten få vinstdelning på jobbet i år också, ska bli spännande att se lönespecen imorgon, har även valt att ta ut en massa från mitt timkontot i lön och har ingen aning in hur det blir men tog 150 timmar iaf, så lär väl bli en del.

Var och åt lunch med Hans igår, kändes som vi helt plötsligt hade mer att prata om än på länge av någon anledning. Han har träffat en tjej nyligen är roligt och lite spännande, mest varit löst dejtande ett tag innan vad det verkat. Jag håller tummarna iaf, han förtjänar att ha det bra.

Så nu ska jag strax sova, fast innan dess tänkte jag börja på en bok jag köpte nyligen Anders Paulrud - Fjärilen i min hjärna.

/Åsa


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: