söndag 10 januari 2010

Cosmonova, ännu en av dessa promenader och framtidsplaner...


Har varit en fin helg, i lördags blev jag upphämtad vid tekniska högskolan och sen åkte vi ut till naturhistoriska och cosmonova, köpte biljetter till flodäventyr i grand canyon och muséet och begav oss sen ut på en promenad runt universitetsområdet, är jättefint bakom universitet, lite stora fält och lite längre bort ska det tydligen ligga en 4-h gård. Sen gick vi iaf och såg filmen (jag frågade mig själv varför man inte går på sånt oftare) och därefter gick vi ner och fikade. Sen tog vi oss igenom alla utställningar, kollade mest på klimatutställningen och utställningen om kroppen, testade blodtrycket och jag hade 89/89 väldigt lågt övertryck och ganska högt undertryck, mysko. Sen åkte vi mot lidingö, stannade för att handla mat på vägen och sen gjorde vi världens godaste hemgjorda pizza och såg a beautiful mind. Idag har vi mest segat, ätit frukost framför året var 1960 och sen skulle David hjälpa en kompis att flytta så han släppte av mig nära östermalmstorg, jag gick in på åhléns och köpte ny ögonbryn- och -ögonfransfärg och vände sedan mot det hem som jag ser så lite av.


Bild på David från Restaurangen på Nhm.

När vi promenerade vid universitet så kände jag hur jag längtade tillbaka dit, då är det bra att jag ska läsa en halvtidskurs där. Mindre bra är att jag fått tjänsteledigt först från mars och läser en kurs med obligatorisk närvaro, lär bli en del krånglande för båda grupperna såg ut att passa lika illa schemamässigt (tror jag väljer den med bo-inge skarström gillar honom). Ska läsa praktisk retorik, samma kurs som jag läste våren -06 och som jag fick sluta då jag behövde börja jobba när jag inte klarade av att leva på noll i csn och det lilla jag lyckades skrapa ihop på mitt extrajobb. Då började jag jobba på SJ istället och skulle bara jobba över sommaren, men jag blev visst kvar ett tag till, fast nu börjar jag dock se slutet på det (kommer däremot självklart jobba extra när jag pluggar).

Märker att det faktum att vi fått nytt schema är bra för mig och David, är lättare att ses oftare, att vara lite mer spontan etc. Förut sågs vi kanske en gång i veckan, någon enstaka gång oftare och ibland inte ens det. Nu kan ses vi kanske 1-3 gånger i veckan, känns som det går mer framåt nu. Jag blir tryggare i det hela. Annars märker jag att jag kan vara lite sån där att jag tar åt mig av allt och kan vända något som sägs flera varv runt och förstora saker så lätt. Men blir bättre när jag kan slappna av och faktiskt tro på det som är bra.

Nu ska jag dricka mitt goda kaffe och äta lite och sen ska jag se om jag kanske kan göra någon nytta.
//Åsa

Inga kommentarer: