torsdag 14 januari 2010

Hopp, insikter och lite vardag!

Har varit ute vid SU och registrerat mig på min kurs idag, väl där började jag le fånigt, ni vet sådär som man gör när man är nyförälskad, den gemensamma nämnaren är nog känslan av hopp och förväntan, det känns bra iaf. Lämnade in papper på att jag är antagen till jobbet igår och fick tillbaka att min tjänsteledighet från mars då är godkänd, känns bra att ha allt sånt klart. Imorgon kommer februarischemat och jag kan då se var jag behöver söka ledigt eller försöka byta turer med kollegor. Det hade ju varit fördelen med att gå på en fast grupp att redan från början veta vad man gör och när, men å andra sidan blir man mer flexibel när man går på skubben (skubben nytt schema varje månad, fast grupp rullande 6-veckors schema reds. anm.), lättare att byta fridag och så.


Bild som får representera änden av tunneln :)


Känslan jag fick där ute vid universitet fick mig att förstå hur trött jag har känt mig på sistone på jobbet och hur välbehövligt detta kommande miljöbyte är. Kan vara värt att ha mindre pengar att röra sig med om det intellektuella kapitalet ökar och även om retoriken bara är ett första steg så är detta ändå ett stort steg mot att få göra något annat i framtiden. Skönt att bryta sig loss och göra något nytt, ta livet i handen och byta riktning.

Idag har jag annars mest ägnat mig åt tvättande, lyckades eliminera ful solkighet på kragen på jobbskjortorna med hjälp av galltvål och 90-graders tvätt. Borde städa också, vore skönt att ha ordning och reda omkring mig, men jag är dålig på att skapa reda och bra på att ordna oreda. Ska till ikea med David senare i eftermiddag, mest köpa småsaker som nya skärbrädor, lågenergilampor och så men sånt behövs ju också inhandlas ibland. Sen ikväll är det premiär för Anders och Måns nya program och då passar det ju utmärkt att vara hos David då jag inte äger någon tv. Har äntligen en ny lampa i min wake up light förresten och detta medför att jag automatiskt börjar lyssna på mer radio, min favorit P1 och ekot, blir mer uppdaterad på omvärlden, gäller bara att undvika det hemska ring p1 ett program som inte är bra för min syn på mänskligheten.

Nu ska jag fixa mig lite lunch, pasta, pesto och tonfisk, inte världens roligaste men jag har insett att jag måste sänka min krav på maten och bara se till att äta regelbundet även om det blir trist mat ibland. Ta hand om kroppen på ett annat sätt än jag gjort på sistone.

/Åsa

Inga kommentarer: