onsdag 20 januari 2010

Lite vardag och många tankar!

Idag har jag haft en tur med först arbetsplatsträff och sen plattformstjänst och cirkulation i centralhallen som arbetsuppgifter, alldeles lagom kändes det som. Imorgon skulle jag ha åkt till Arvika men fick istället en Jönköpingstur, vilket passar mig bra då jag börjar senare imorgon och bara slutar en halvtimme senare på fredagen. På fredag ska jag träffa Emma efter jobbet, hon skulle fixa matiga mackor och sittunderlag och sen skulle vi köpa någon varm dryck och sätta oss ute på djurgården, var ett tag sen vi sågs så det ska bli kul.

Annars har jag inte så mycket planer för helgen, umgås med David lite har dock inte bestämt vad vi ska göra än, finns ett antal filmer jag vill se och finns en massa annat skoj att göra. När jag var och åt lunch med Anette häromdagen och vi uppdaterade oss på varandras liv så kommenterade hon att hon tyckte att jag och David verkade göra så mycket roliga saker jämt. Nu är det ju inte så att vi gör jätteroliga saker jämt, vi har våra bara laga mat ihop, äta framför scrubs och inte gör så mycket alls dagar vi också, men de är inte lika spännande att berätta om. Men däremot så ser vi nog till att göra ganska mycket saker tillsammans, det blir som små dejter fast vi för länge sen är förbi dejtingstadiet. Men det är nog så att man aktivt får se till att inte fastna i någon bekvämlighetszon (är jättebra att kunna vara avslappnade med varandra och göra ingenting men det är en annan fråga) för då blir det lätt att man tappar bort varandra och kanske får svårare att veta hur man har kul tillsammans. Men när man är i en vuxen seriös relation så gäller det att bli varandras bästa kompisar, du vet någon man kan prata om allt med, göra massa kul saker med och som alltid ställer upp. Det där med att fjärilar i magen, rosa moln, kyssar, smek och sex är ju också en självklar del men allt det kommer gå upp och ner, i perioder vara mer och mindre av och då är det bra att man har en grund att falla tillbaka på. Självklart är det ingen lätt sak, det finns alla möjliga faktorer så som tidspress, stress, trötthet etc. Men det är just därför det är så viktigt att vara medveten om det, att ta tag i saker innan det blir ett problem, för det tar mycket längre tid att lösa problem än det tar att förebygga dem. Och väljer man att ha en relation (oavsett vilken typ) så gäller det att ha den medvetet, att inte tro att saker löser sig självt utan det är som ett maskineri som måste smörjas, skruvas och anpassas för att fortsätta fungera tillfredställande.

Det var väl mina tankar just nu och nu lockar tekoppen och kvällsfikat.
Ha det bra/Åsa

1 kommentar:

Mina dagar sa...

Sååå kloka ord!
Du tänker helt rätt! Men efter 12 år tillsammans så flyter det liksom bara på!
Men det är DÅ man ska ta och läsa ditt inlägg så man skärper till sig lite!! :)
Vi ses!
Eva