tisdag 19 januari 2010

Planering och det sköna med att ta tag i saker!

Jag råkade på något sätt ha sån tur att inte en enda av mina februariturer krockar med mina seminarier, är bara att få till det där med att plugga mellan seminarierna som ska finnas tid till men det ska nog gå bra. Gäller att jag skärper till mig lite, tidigare när jag pluggat har jag varit lite bekväm och trott att allt ska lösa sig av sig själv, men krävs att man öppnar böckerna också. Åh ser verkligen fram emot det här, ska bli så kul bara tanken på att göra något annat än jobbet gör mig glad och upprymd. Igår när jag och David låg i badet pratade jag om det att jag har som en jobbig eftersläpande trötthet, från typ större delen av förra året med sitt helvetesschema som lite tog musten ur mig. Men känns som om det börjar lätta lite nu. Ser fram emot 2010, är glad att jag hann innan min deadline, ett tag efter jag började jobba på SJ så satte jag en deadline för mig själv för att jag inte skulle riskera att bli kvar år efter år, så senast 2010 skulle jag ha kommit på vad jag skulle plugga. Men redan i höstas var jag klar, men har haft en ständigt pågående process med mig själv då jag är väl medveten om att det där med vad man vill bli när man blir stor inte är något som bara dimper ner i skallen från en klar himmel.

Har kommit in i en liten fixarperiod, tar tag i massa saker direkt, känns bra. Är bara det där med städning och mitt hem, samt träningen kvar. Eller såklart finns ju alltid små saker som ska tas om hand, men tänker på stora saker som hänger över en. Apropå det så är ju Parisbiljetterna bokade nu, ska bara boka hotellrummet så är det klart. Jag längtar verkligen dit, ska bli så kul, jag älskar eiffeltornet ett fint fackverk är det och gillar även utsikten och känslan av när man är där uppe. David vill till Disneyland så vi ska väl kolla om det går att ordna, är ju inte i Paris så länge men vore iofs kul, jag älskar ju åkattraktioner och på en av våra första dejter så var vi på grönan vi åkte typ alla attraktioner anpassade för vuxna utom två och hånglade jättemycket, mycket trevligt.

Har köpt en extern hårddisk nu, ska göra backup på allt jag vill ha kvar på datorn och sen ska jag nog formatera om datorn, men då måste jag skaffa ett nytt operativsystem dock, men det kan det nog vara värt för att slippa små förebråelser varje gång jag startar datorn. Nu ska jag dricka klart mitt te och sen ska jag nog sätta igång med det där med städandet och röjandet, vore skönt att ha rent och rensat kring mig.

/Åsa

Inga kommentarer: