fredag 29 januari 2010

Lägesrapport och sånt...

Sitter och dricker kaffe och förbereder mig för dagens jobb, ska ner till Malmö och sova. Om allt vill sig väl så återkommer jag till Stockholm imorgon strax innan 12, då tänkte jag åka till Farsta där Systeryster, Marcus och Estrid är på besök. På söndag blir det en lång tur och måndag är jag ledig då ska jag på Ansiktsbehandling Vida Lyx som varar i två timmar, kanske träna lite och sen läsa kurslitteratur. På tisdag förmiddag ska jag till naprapathögskolan igen och sen sticka till Karlstad. På torsdagen ska jag hem till Linda och klippa mig och på fredag har jag första seminariet, eftersom jag är fast besluten att lyckas bättre än vid tidigare studier denna gång, så tänkte jag förbereda mig och faktiskt läst in mig en del på litteraturen innan, även om jag vet att det mest är introduktion och lära känna varandra grejer första gången. Har mycket lyx, men även mycket att göra framöver, tror att det är en bra grej att det kommer ungefär samtidigt så det annars blir så att när jag har mycket som ska göras så glömmer jag bort att slappna av, gå ner i varv och att lyssna inåt.

Igår så var jag på söder och lämnade in mina nya jeans hos skräddaren och sen mötte jag upp David på webhallen, han köpte en wake-up light för att efter att han testat min så ville han inte leva ut en. Sen gick vi och åt på Taco bar och sen var det bort till Gallerian där jag köpte ett par till jeans på JC (där får man hjälp med uppläggningen snabbt och gratis) och en skjorta på The Shirt Factorys rea och min underbara handkräm från Body Shop. Upptäckte att det verkar som om det kommit fler jeansmodeller som passar min kropp, provade tre par jeans de två första var helt ok, det tredje paret satt perfekt. Ett tag så fanns det nästan bara skinnymodeller och de tog stopp redan vid mina vader (som även skapar problem när jag vill hitta stövlar), men nu har det blivit mycket lättare. Nu har jag i och för sig av okänd anledning gått ner lite i vikt, men tror inte att det är bara det utan även att jeansmodet som allt annat har sina svängningar (kanske borde hamstra jeans nu). Sen åkte vi hem till David och drack te, myste och såg Succéduon (med Anders och Måns). Har mycket bra i mitt liv nu, eller så är jag bara bra på att se det som är bra, trivs gör jag oavsett iaf.

Nu ska jag se till att bli klar så jag kommer till jobbet i tid.

/Åsa

Inga kommentarer: