tisdag 2 februari 2010

Kroppar och ytan...

Har ont i massa delar av kroppen just nu. I fredags råkade jag drämma in mitt krånglande vänsterknä i ett vasst hörn på jobbet, och i söndags dundrade jag in huvudet i taket på minibussen vi åker ut till norra bantorget har ont i huvudet och är lite yr och fick massa ont i nacken igen. På detta verkar jag ha gått och blivit förkyld, tycker lite synd om mig själv men har det ändå rätt bra tror jag. Men är hemma från jobbet idag, funkar inte att gå och bli alldeles yr och svimfärdig på jobbet, särskilt inte när jag är ags, då är det ganska farligt till och med. Var sena i söndags både till Göteborg och hem, skulle slutat 22.12 nu blev det så att taxin släppte av mig hemma vid 01.30 istället kändes inte helt pepp jag som hade velat vara utvilad igår men nu var det kaos och utskällningar och ont istället.

På måndagmorgonen så gick jag upp vid 8.30 och gjorde mig iordning innan jag åkte till odenplan, promenerade till västmannagatan och kom in på underbara Vida där jag blev omhändertagen under två timmar. Det hela inleddes med en skön och välbehövlig ryggmassage, sen fick jag vända mig om och då började hon pyssla med ansiktet, rengöra och peela, plockade ögonbrynen, klämde ut alla fula porer, masserade ansiktet, halsen och dekolletaget och därefter en ansiktsmask. Fick en skönt hand och underarmsmassage sen fick jag doppa händerna i ett parafinbad och lägga dem i en plastpåse och handdukar, fick ligga och låta handinpackningen och masken verka och därefter så fick jag ansiktet insmort och gick upp från den sköna britsen som en ny människa. Köpte en rengöring och en kräm och ska försöka bli bättre på det där med regelbunden hudvård, ta hand om min hud så den väljer att tycka om mig (har egentligen rätt bra hud men den är väldigt torr och om jag inte smörjer in den och så, så producerar den massa talg så jag får fula pormaskar(mer info än man vill ha?)). När jag gick därifrån och sa hej då, så sa hon att hon hoppas att vi ses igen och det lär vi göra, kanske inte går jätteofta men ska inte vänta drygt 26 år till nästa gång det är ett som är säkert.

Mina ögonbryn blev väldigt snygga när hon plockat dem (lät dem växa lite innan så det skulle vara enklare att korrigera mina misstag, så svårt att låta bli att rycka på slutet) men nu är frågan om jag ska färga dem eller inte? Livets svåra frågor, haha. Är hungrig, borde laga mat men är lite för lat, men var in på VI och handlade lite imorse på väg hem, så kan inte skylla på råvarubrist heller, tänkte mig en god rotsakssoppa med gula linser i.

Just ja igår efter min lyxbehandling så vandrade jag in på Indiska och tittade runt lite, försökte ringa Anette och provade lite kläder hittade inget som var hundra, de har en del snygga saker men Indiska har inte x-small vilket gör att jag som är ganska liten inte får rätt passform på kläderna så det blev inget inhandlat. Sen vandrade jag upp mot blåbär där jag tänkte äta lunch, på väg dit ringde Anette upp mig och det blev istället att jag tog med mig min sallad ner till Improvisation och co och åt lunch med Anette och Malin där, sen gick jag bort till Coco Vaja där jag drack lite kaffe och åt en liten kardemummabulle. Sen förbi choklad- och lakritsbutiken där jag köpte lite att fylla på min choklad- och lakritslåda med, sen tillbaka till Odenplan in på Åhléns för lite tråkinköp, där tog jag 4:ans buss bort mot tekniska högskolan och eftersom jag var tidig så gick jag in på lakritsroten och fyllde på mina lager lite mer och sen blev jag upphämtad av finaste David. Vi gick ut på en timmes promenad och sen hem till honom och myste och åt mat, drack te och åt godis sen höll jag på att somna jättetidigt för att min kropp just nu inte gillar vaket tillstånd.



Nu ska jag nog ta tag i matfrågan och sen försöka att inte somna och kanske lite försynt maila och fråga när en av de böcker jag ska ha till min kurs och som jag köpte begagnat kan tänkas dyka upp.
/Åsa

Inga kommentarer: