söndag 7 februari 2010

Revidering av planer m.m.

Ibland blir det inte riktigt som planerat, men bra ändå. I fredags så mötte jag upp David i stan, vi började med att äta lite middag på ett pastaställe vid uppgången olof palmes gata. Sen började vi vandra omkring på stan lite smått, hittade ett par jobbskor, eller snarare ett par skor som jag hoppas ska bli godkända som jobbskor, de har ju några gråa sömmar så vi får se med den saken. Sen vandrade vi omkring till vi skulle gå och hämta ut biobiljetterna och bestämde oss för att åka hem istället. Stannade till vid ica i värtahamnen och köpte massa frukter, mango, passionsfrukt, sharon, physsalis (tror att majoriteten var okända för David) och lite mörk choklad. Sen var det hem till David där vi tog det lugnt, drack te och åt frukterna.

På lördagen så stack vi efter frukost bort till Tekniska muséet och vandrade runt där ett tag, pysslade lite uppe i verkstaden men fick lämna kvar våra alster då det på vägen ut fanns en skylt om att man var tvungen att lämna kvar allt då det fanns andra barn som också ville pyssla :) Tänkte äta i deras restaurang men det var så mycket ljud och så mycket barn, så vi bestämde oss för att gå över till matmekka som är restaurangen på etnografiska muséet de har jättetrevlig miljö och väldigt god bra i huvudsak närproducerad, ekologisk mat. Sen så åkte vi in till stan där jag blev avsläppt vid Scalateatern och helt plötsligt kände mig så sjukt ung, kan ju säga att publiken var ganska så homogen till huvuddelen. Ronny Ericsson var bitvis underhållande men kanske inte riktigt min grej direkt. Följde med mor och far hem på kvällen, fick hemmagjord daal, med hemmagjorda naanbröd, riktigt gott. Sen fick jag med mig lite aroniasylt, aroniasaft, hembakat bröd färskt från ugnen och hembakat knäckebröd, lyx. När jag blir heltidsstudent får jag börja äta middag där oftare helt enkelt, haha.

Ska försöka få till att faktiskt komma iväg på den där filmen någon gång snart, tyvärr går den inte någon tidigare tid mitt i veckan, känns som att 19 vore lagom för film ibland. Men vi kom i alla fall till slut iväg på tekniska alltid något. Jag har gått och blivit så sjukt trött på sistone, min nacke är helt kajko sen jag slog i huvudet, ska boka en ny tid på naprapathögskolan och se om det kan hjälpa. Sen skulle jag i och för sig behöva typ ett år ledigt med bibehållen lön eller om det går höjd lön, men de brukar vara så kinkiga med det där.

Idag är det dags för den omtalade, omtvistade och illa omtyckta utökade helgtjänstgöringen. Det är tydligen så att vi ska vara tacksamma för att de hittills varit så snälla och låtit oss vara lediga varannan helg, men nu är det slut på såna vänligheter och vi ska numera ha en ledig helg där vi jobbar även på söndagen. Låt oss säga att jag inte delar min arbetsgivares syn i vissa frågor och att jag inte är ensam om det.

Nu ska jag dricka mera te, äta lite mer gott bröd och sedan bege mig och hämta ut böcker på posten.
/Åsa

Inga kommentarer: