onsdag 3 februari 2010

Musik, hälsa och ohälsa!

Sitter här med min första kopp kaffe sen i måndags, har inmundigat abnorma mängder te från mina gigantiska tekoppar de senaste dagarna, brukar inte alltid gilla kaffe om jag är sjuk. Suttit stor del av dagen och gjort en spellista i spotify till systeryster som vill ha lite musiktips, tyvärr är det mycket som inte finns där men de har ju ganska mycket, använder dock min spotify ganska lite till vardags med drygt 8000 låtar i itunes så klarar jag mig ett tag ändå om jag säger så.

Igår började David prata om hur han behövde gå ner för att passa bättre in i viktklassen för sin skärm (skärmflygning) och att börja äta nyttigt och inte äta så mycket godis och chips och i såfall bara på lördagar, det tyckte jag var en jättebra idé (eller mer äta nyttigt än gå ner i viktgrejen) men ändå sitter jag här och äter massa godis, undrar om man får göra undantag för att man är sjuk. Sanningen är att när det kommer till mat så är jag bra på att äta nyttigt men jag stoppar i mig en hel del onyttigt mellan måltiderna. Borde nog se över mina matvanor jag med. Har iallafall lovat att hjälpa till med matlektioner och att hjälp att planera måltider, ska bli kul kan bli välbehövligt för egen del också om jag ska börja träna när jag blivit frisk igen. Kom att tänka på att vi via jobbet har tillgång till att få två privata kostrådgivningar per år och att dessa även omfattar ens partner, kanske får boka in en sån. Hade en tränings, kost och funderingsblogg med Emman förut, än så länge finns den kvar den heter Emma & Åsa tränar, äter och funderar...

På lördag ska jag kanske gå på en föreställning med Ronny Ericsson, det var egentligen brors födelsedagspresent och han skulle gå med mamma och pappa, men nu har han av än så länge för oss okänd anledning åkt in med ambulans på sjukhus igen, lät tydligen inte alls bra när pappa pratade med honom. Är ju trevligt att få följa med på lördag men hade varit trevligt om anledningen varit en annan.

Nu ska jag dricka upp kaffet och sen göra mig någon slags god mat.
/Åsa

Inga kommentarer: