torsdag 25 februari 2010

Uppskjutarfasoner, mys och längtan till Paris...

Just nu gör jag allt förutom det jag borde göra. Dessutom är jag klantig som få. Stod och hällde upp tevatten och häller och häller till jag upptäcker att det är överfullt, ska då ta koppen och hälla ut lite av vattnet och då dundrar jag in huvudet i hörnet på en öppen skåplucka. Varför är det så svårt att plugga när man ska plugga och städa när man sak städa och så vidare? Varför börjar jag göra allting annat till dess att det är panik? Igår när jag äntligen var på väg hem från Jönköping (vi hade varit så sena dagen innan så tåget på morgonen fick ställas in och vi skulle åka tjänstetåg tillbaka men fick aldrig någon tidtabell från banverket till det tåget så till slut åkte vi pass hem med lite andra tåg) så satt jag där på tåget och kunde inte få ro till att läsa eller skriva. Började prata med en jättetrevlig resenär som satt där i kupén med mig och vi pratade om allt möjligt, film, musik, tv-serier, tåg, deadlines etc. till dess att vi var framme i Stockholm. Tåget som vi åkte pass med blev en timme sent, så total fick jag 10,17 timmar övertid på två dagar och istället för att sluta strax innan tio på förmiddagen så slutade jag vid 17 tiden. Blev direkt hem till David när jag bytt om, vi tog ett bad, lagade jättegod mat, spelade bilspel och myste så blev en trevlig kväll i alla fall.

Idag har jag gjort fisksoppa (yay, matlådan är på väg tillbaka), umgåtts med Ullis, Marcus och Estrid och undvikit att göra sånt jag borde på ett ungefär. Provat igenom delar av min garderob och bestämt mig för att rensa så jag får köpa lite nytt, för den är ganska full men ändå känns det som att det är en del som saknas. Nu ska jag försöka muta mig själv med te och lite praliner för att se om det kan få mig att göra lite nytta. Idag kom lönen, ska betala räkningar och sen tror jag att jag ska göra en liten budget inför Parisresan och så. Längtar till Paris nu, vill ha vår och värme och kärlek och mys, eiffeltorn och restaurangbesök och shopping.

Nu te, praliner och inget mera smita undan.

//Åsa

Inga kommentarer: