måndag 8 februari 2010

Inställda planer och en önskan om en förändring, en förbättring...

Idag skulle jag ha gått på bio men tyvärr blev David sjuk och vi fick ställa in. Man skulle då kunna tänka att jag skulle kunna göra något vettigt med den tiden istället, men sitter mest och råkar få tiden att gå på de mest meningslösa sätt. Har diskat lite, typ det enda produktiva jag gjort på hela dagen känns det som (just ja har jobbat lite också). Skulle vilja programmera om min hjärna ibland känns det som, så jag blir en av alla de där produktiva människorna som faktiskt gör något vettigt med sina dagar, timmar och minuter, som inte skjuter upp allt och som har lite mer driv. Känns som jag fastnar i någon slags dvala ibland, uttråkad och rastlös men fastnar och tar inte vara på den energin som gör att rastlösheten uppkommer, ganska kontroproduktivt känns det som. Måste hitta ett sätt att bryta mönstret på eller snarare jag vill hitta ett sätt.

Har fått mina skor godkända tro det eller ej, men ska tydligen färga sömmarna svarta får se hur jag ska göra det. Imorgon ska jag återigen till Malmö, nu var det faktiskt ett litet tag sen sist, rätt trevliga turer men har inte varit i tid en enda gång sen vi började åka dit igen så det känns ju mindre kul, men bara att göra det bästa av det.

Funderar på om jag ska kategorisera mig själv som tillräckligt frisk för att träna imorgon, bara lite lätt. Tror att jag är det men däremot kan latsidan av mig ta överhanden. Men vore skönt. Gillar alla dessa saker som sätts i omlopp när man tränar, alla saker som utsöndras i hjärnan, känslan av att få muskler, att få energi. Funderat på det där med träning, absolut så vill jag ha en snygg kropp MEN det skulle aldrig vara nog med motivation för att få mig att träna känns det som. Istället så är det andra saker jag hellre vill ha, känslan av att vara frisk, att orka, att se hur långt man kan gå, sen skadar det inte att gilla kroppen, men jag är ganska nöjd som det är och tror inte jag skulle vara sjukt mycket nöjdare om jag var smalare för det sitter mer i huvudet än någon annanstans.

/Åsa

Inga kommentarer: