fredag 19 februari 2010

Träning och mat...

När jag skulle kolla upp lite kring träningskort, så gjorde jag ett litet test kring typ "vilken träningspersonlighet är du" på sats hemsida, fick då ett träningskort som gäller i 10 dagar och för 5 träningstillfällen. Så igår när jag satt hemma hos Linda och fick håret klippt, så ringde det en tjej från sats medis och frågade om jag hämtat ut mitt kort och bokade in mig på pass till idag. Så idag på förmiddagen stack jag över till söder och körde spinning och core och sedan pratade jag lite med denna tjej och därefter blev det att jag köpte mig ett träningskort på sats med tre tillfällen med en personlig tränare till rabatterat pris, fick även studentrabatt vilket var trevligt. Hon bokade direkt in mig på spinning på söndag förmiddag, så blir visst en omedelbar start på träningen. Har ju i något svag ögonblick bestämt med Emman att vi ska springa premiärmilen 28:e mars (ni måste anmäla er senast 8:e mars) och hon har anmält mig och jag har fått beviljat ledigt, så gäller att skaffa någon slags kondition till dess. Behöver inte göra någon bra tid, har ju aldrig tränat löpning seriöst innan, men vore ju trevligt om jag tog mig runt och det på en tid som inte får mig att skämmas allt för mycket. Var skönt att träna i alla fall, tränade ju på gymmet med Emman i måndags, samt lite enklare träning på hotellrummet i jönköping i onsdags, så denna vecka har varit bra ur träningssynpunkt. När jag kom hem efter en liten detour till skärmarbrink (pratade i telefon så var inte så uppmärksam och eftersom det enligt skyltningen skulle vara så att nästa tunnelbana var mot hagsätra så klev jag på nästa tunnelbana utan att upptäcka att den var mot Farsta) så gjorde jag mig en god men lite sen lunch på lite ångkokt kolja, kokt potatis, paprika, purjo och syrade morötter med vitlök alltsammans tillsammans blev mumma.

Jag har alltid varit lite mer förtjust i gymträning än gruppträning, även om jag i början när jag började träna efter att flyttat tillbaka till stockholm gick på en del pass. Men tror att det är bra att jag går på en del pass när det kommer till konditionen, lite bra med någon som pushar en (och för min del en massa människor att tävla mot även om de inte alltid är medvetna om att det är en tävling). Skulle vara kul att köra någonslags boxpass igen även om det inte blir Niclas underbara pass, han var hård och elak(fast inte på riktigt) och det var på hans pass som jag upptäckte att träning faktiskt kunde vara kul. Men de har nog några bra instruktörer på sats också. När jag skulle lämna mina synpunkter på vad jag ville med min träning och vilken typ av PT jag ville ha så efterfrågade jag just en som vara lite hård och elak, jag kan ju vara lite bekväm och att ha någon som inte låter mig vara det är ju guld enligt mig. Som Emman som ger mig som straff att köra lite extra med en tyngre vikt när det visar sig att jag tagit en för lätt sådan på gymmet. Har jag bara mig själv att förhålla mig till så kan jag ju smita undan med ursäkten att jag tar en tyngre vikt nästa gång. Saknar mina gamla muskler även om jag inte hade tappat alls så mycket som jag trodde att jag skulle, men är en bit från den tid då jag vara ganska regelbunden med träningen och således kom i ganska bra form.

Nu ska jag se om jag inte kan få lite vettigt gjort här hemma. Förresten så undrar jag var alla mina kommentarer är, alla de andra barnen får ju såna ;)

/Åsa

Inga kommentarer: