måndag 15 februari 2010

Träning, studier, tidsdisposition, etc...

Till slut blev det lite träning igen, men varför först en vecka innan träningskortet går ut? Var skönt iallafall, vi fick köra uppvärmning på cykel då både alla crosstrainers och roddmaskiner var upptagna, tror inte någon av oss är vana att träna vid peaktiderna på gymmet. Sen blev det lite gymmande, hade inte tappat riktigt lika mycket i styrka som jag befarade även om jag självklart inte är i min bästa form. Ska försöka få in lite mer träning denna vecka men känns svårt att få tid till allt, jobbar sju dagar på raken och ska läsa massa kurslitteratur och göra en studiejournal till på torsdag. Men får försöka få till det på något sätt iallafall. Längtar till mars, går ner till att jobba 60 % då (då kanske jag tillslut har ork och tid till att gneta, haha), känns som om det kommer bli mycket lättare att få någon slags balans när det kommer till allt då.

Var på föreläsning ikväll efter träningen, var intressant ska testa ett nytt angreppssätt när jag planerar nästa seminariums muntliga framställning som ska vara en nedkortad och förbättrad variant av de tal vi gjorde i fredags. Känns som om det bara kan bli bättre i alla fall, tur att det finns utrymme för att utvecklas :), men det gör det väl alltid, när man tror att man inte kan lära sig något nytt så har man nog antagligen tappat förståndet eller är akut döende.

Imorgon ska jag till göteborg en sväng, ska ha bistron för första gången på jättelänge, ska även hämta min spegel som jag vann på en traderaauktion som jag läste om här, den till vänster är det. Har varit på jakt efter en spegel att ha ovanför min byrå och tror att denna skulle vara perfekt. Borde sätta upp min helkroppspegel också den har stått lutad mot väggen jättelänge nu, skulle vara skönt om den fick komma upp. Kanske får åka ut till mor och far och låna ett vattenpass eller så bjuder jag över far ser till att få lite hjälp med att få upp lite speglar, tavlor etc. Någon gång skulle jag behöva fixa det sista med mina lister också, men gott om tid är det ont om och nu när alla möbler finns på plats så är det så lätt att skjuta upp. Att skjuta upp saker känns som det ända jag inte skjuter upp ibland ;)

Nu ska jag dricka upp mitt nya goda örtte och sen sova lite.

//Åsa

Inga kommentarer: