lördag 13 februari 2010

Fåfänga och trötthet...

Tittade igenom alla bilder jag har inlagda på iphonen och konstaterade att Malin kanske hade lite rätt angående att jag har väääldigt mycket foton på mig själv. Men upptäckte en lustig sak och det är att så fort jag börjar titta på foton där jag är ganska ung så börjar jag nynna på: "jag var ung en gång för länge sen, en skeppare med charm...". Har även börjat märka lite rynkor som syns när jag är trött eller stressad och börjar fundera på om jag drabbats av någonslags åldersnoja. På sätt och viss kan jag tycka att det är rätt skönt att bli äldre, man slappnar av på ett annat sätt, vet mer om vad man vill och vad man tycker och så. Men samtidigt så vill jag inte att detta ska omfatta även min kropp, känner liksom att kan vi lämna den utanför det här?
Hade förresten Thåström med i min vagn idag, han är cool över 50 men med en stil som vore han runt 20, fick en låt från ANC-galan på hjärnan när jag såg honom.

På ett helt annat ämne så upptäckte jag precis hur trött jag är. När jag var i omklädningsrummet för att byta till vanliga kläder så satte jag mig på golvet när jag skulle packa över saker från jobbväskan till privata och jag höll på att bli kvar där. Men nu är jag på väg hem och ska vila mig och fixa lite innan jag möter upp David. Har bestämt mig för att lyssna mer på min kropp och bestämde därför att vi inte skulle ses direkt efter jobbet utan att jag skulle hem och ta det lugnt först. Annars blir det typ att jag åker hemifrån fredag morgon för seminarie, sen snabb lunch, sen jobb ner till Malmö, hem träffas vara sociala till dess att jag sticker för att jobba till Arvika och sen hemma igen på måndag förmiddag. Och är det så alltför mycket blir det svårt att orka till slut då man ska hinna med en massa annat också.

/ Åsa


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: