tisdag 2 februari 2010

Mat-tankar!

Blev förresten medveten om hur mycket bättre vi-butiken hemma är än jag ibland gett den credd för, den är lite trång och överfull så gillar inte att gå där. Men deras frukt och grönsaksavdelning är jättebra, de har en del lite mer udda varor och så. Skulle nog önska lite mera ekologiskt, samt mitt favoritbregott med havssalt också. Känns som om jag använder alla tre mataffärer här i centrum till olika saker, konsum är bra för storhandling, och för den manuella fiskdisken samt att det är den enda affären som har stora paket med ekologiska ägg. Ica är så enkel att slinka in i på vägen hem och de har bäst utbud av laktosfria produkter. VI glöms bort lite grann men är förvånansvärt bra för att vara så liten och relativt billig, måste börja handla där när jag ska bli student. Jag är ingen trogen kund i alla fall, någon mer gång ska jag åka över till rågsved och handla på den fantastiska lilla utländska butiken som finns där, älskar den typen av affärer. Har saknat hemlagad mat på sistone, känns som jag aldrig är hemma på såna tider när det känns vettigt att laga mat, att jag är för trött eller helt enkelt på jobb eller hos David. Så när jag väl lagar mat som nu när min soppa puttrar ute i köket så lagar jag extra mycket och fryser in så jag får många matlådor. Var trevligt i lördags för då var jag till Farsta efter jobbet och umgicks med familjen, fick bönsoppa till lunch och en fantastisk riven äppelkaka till fikat. Jag blev kvar där ute och lånade badkar och hjälpte mamma vara bebisvakt åt en liten Estrid medan Ulrika och Marcus var på bio och sen blev det varma mackor med svampstuvningen, te och lite andra godsaker. Har alltid varit jätteduktig med att laga mycket mat och att fixa matlådor men på senaste tiden har det känts som om min tid och min hjärna inte räcker till.Ska försöka hinna med och orka med på ett annat sätt.

Tänkte att jag kunde uppdatera med en bild på min middag som blev riktigt god.

/Åsa

Inga kommentarer: