torsdag 4 februari 2010

Jag dricker gärna arvika-te men jag åker ogärna till Arvika, nu står téet på agendan och på söndag har jag en sån där dum jobbdag som ligger på den ledig helgen och då ska jag till Arvika (som om att jobba varannan helg inte vore nog). Hoppas verkligen inte att det här med extra helgarbete blir långvarigt, jag har ju snarare önskat att man skulle minska på antalet jobbhelger så man jobbar kanske var tredje helg istället. Just nu känns det som en dröm att ha kontorstider, förstår att det inte alltid känns så när man har det, men att vara ledig när andra är lediga skulle vara så mycket värt ibland.

Har idag inhandlat ett stor förråd av vitaminer, mineraler, antioxidanter och bra fetter. Jag var in på en jättebra frukt- och grönsaksaffär som ligger på söder när jag ändå var i krokarna och där har inhandlats frukter, grönsaker, torkade bär och nötter så jag borde klara mig ett bra tag. Tänkte på att köpa sånt med olika mognadsgrad så att inte allt ska ätas samtidigt, men clementinerna lever farligt med tanke på hur sjukt goda de här är. Jag har idag fikat med Emman, vi hämtade mina jeans hos skräddaren sen gick vi på Esters te och kaffehandel och när vi kände oss klara där gick vi till fruktaffären, sen bort mot gryningens hälsokost och efter det bort till Igor-sport där jag handlade nya mysbyxor istället för mina alldeles för stora, trasiga, köpte ett par att ha här hemma och ett par att ha hos David, dels är det skönt att gå omkring i men även att nu när det är regn och slaskperiod så kan det vara bra att ha något att byta om till när man kommer in. Sen inhandlades det tulpaner, dracks lite mera kaffe och sen åkte vi hem åt varsitt håll. Tulpanerna är jättevackra, köpte videkissar att ha tillsammans med dem, blir jättefint sen är det  bra för de håller jättelänge så man kan återanvända dem till många buketter och jag som älskar att unna mig blommor och särskilt just min favorit tulpaner gillar ju detta.



Imorgon ska jag gå på första retorikseminariet, ska bli kul, hade varit trevligare om jag känt mig friskare men är i alla fall inte extremt förkyld men är tyvärr så där så ögonen svider en massa, får göra en sköljning av dem på morgonen så de inte börjar rinna en vore just snyggt om det började komma tårar när vi intervjuar varandra, kan missuppfattas. Har så jag kan göra en superbra frukost nu i alla fall, grapefrukt, granatäpple, ägg, avokado, gröt och mera. Ska nog plocka ihop allt jag ska ha till imorgon bitti redan nu när teet är uppdrucket, är skönt att slippa fundera på kläder och annat på morgonen och vore trist att komma dit och upptäcka att jag glömt ta med något viktigt. När jag är ny i något sammanhang så brukar jag ofta lägga lite extra vikt vid hur jag ser ut, tror det är för att jag känner mig lite mer bekväm och avslappnad då. Skönt att kunna lämna ett bra första intryck också. Hoppas att det är trevligt folk på kursen, men det tror jag nu, skönt att veta att man kan slappna av med dem om man ska hålla massa muntliga framställningar för varandra hela våren.

Nu ska jag göra mig redo för natten och morgondagen.

//Åsa

1 kommentar:

Jacqueline sa...

Sv: tack för tipset!