onsdag 3 februari 2010

Leker vuxen och frostar av frysen kan ju utnyttja att det är kallt tänkte jag och min frys behöver det verkligen. Kände mig lat så värmde bara lite av gårdagens soppa till middag nu. Jag undrar lite vilka det är som besöker min blogg då jag aldrig får några kommentarer som avslöjar det. Ska sätta mig och färga ögonbrynen sen tror jag, gör aktiva saker idag som inte kräver att jag är allt för aktiv vilket passar bra för mig just nu. Skulle behöva göra mer aktiva aktiva saker som att städa upp här hemma men orkar inte, skyller på sjukdom. Drömmer om att komma i form, ha muskler, känna mig frisk och stark igen, känner mig som en gammal tant som klagar över massa krämpor ibland. När denna förkylning gett med sig tror jag att jag ska ge simning en ny chans, eller bara vad som helst. Funderar på en ny stegräknare, men har inte så bra track-record när det kommer till såna, antingen så försvinner de eller så går de sönder. Men behöver något som gör att det blir lite tävling och gör att jag får lite spark-i-baken när det kommer till att träna just nu. Trodde aldrig förut att jag var en tävlingsmänniska men har upptäckt att det är jag visst, märks mest när jag tränar med Emma och jag helt plötsligt börjar spurta på roddmaskinen för att ligga före henne i sträcka, eller automatiskt höjer på crosstrainern så jag ligger lika högt eller högre än henne. Men kan även när jag tränar ensam välja ut ett intet ont anande offer som jag tävlar mot.

Får fixa lite frukt nu så jag får i mig mina antioxidanter och så nu, samt lite mera te.

Sådär ja:
Grönt te i form jasmine pearls och mörk choklad är garanterat antioxidantrika, hur det är med de frukterna jag hade hemma vet jag inte, nyttiga är de nog oavsett, men principen som brukar gälla är ju att ju mer färg desto mera antioxidanter (sorry gäller bara naturliga färger i sånt som frukt och grönsaker så den illgröna godisgrodan får ligga kvar i påsen) så det här borde klara sig bra, eller vad säger du Emma?

/Åsa

Inga kommentarer: