fredag 19 mars 2010

Semesterbryderier!


I sommar så kommer jag ha min semester i juli, David däremot kommer ha sin i juni, blev lite missförstånd och dålig kommunikation där hade varit trevligt att ha åtminstone någon vecka gemensam. Han kommer vara borta minst två veckor och kanske fyra :(. Började fundera på vad jag ska göra i sommar, först pratade jag om att åka iväg hela min semester jag med (vadå trots) kanske inte riktigt realistiskt, men att vara hemma i fyra veckor verkar inte heller så kul.

Först började jag fundera på London i sommar igen, men sen så kom jag att tänka på att jag ska testa en charter. Jag har varit på charter en gång i mitt liv, det var när jag var kanske 6 år och åkte till Mallorca med min moster. Jag brukar gilla stadssemestrar, men på sommaren vore det skönt att vara garanterad lite sol, vet hur bra jag mådde efter västindien och all sol vi fick där. Att bara slappa, sola, dricka goda drinkar.

Då är bara frågan om vem jag ska åka med, till London hade det varit enklare att åka ensam, massa museer och shopping samt att jag känner lite folk att umgås med när jag väl är på plats. Men Tunisien som jag funderar på frågan är hur kul det är att vara där själv, nu hör jag förvisso till den kategori människor som även om jag gillar att umgås med andra inte har något problem med att umgås med bara mig själv och man kan lära känna folk där men ändå. Är lite så med vänner att jag har absolut flera bra ,men antingen har de inte tid eller inte pengar eller någon slags kombination av båda. Men ska nog kunna hitta någon och annars kanske jag åker själv i alla fall.

/Åsa

Inga kommentarer: