måndag 22 mars 2010

Helgen, storleksfunderingar och lite annat...

Hade en fin helg, umgick som sagt med Emman på lördagen. På söndagen var det dags för att umgås med David, kände fortfarande av att jag varit sjuk, väldigt trött och matt i kroppen. Vi möttes upp vid Stockholms Stadsmuseum och gick runt och tittade lite, sen åkte vi bort längs gatan med Stockholms sämsta luft till bysis torg där vi gick in på den ganska så dåliga kungssängenbutiken som fanns där och tittade på någon säng som jag tyckte var alldeles för hård. Sen fika på Mellqvist kaffebar, en av deras goda grillade mackor och lite gott haugaardkaffe satt finfint, de har massa filtar samt lite infravärme så vi satt på uteserveringen där.

Därefter åkte vi bort till nacka forum där vi gick runt och tittade lite i affärer och gick in i ännu en sängaffär. Min shopping bestod av enbart ospännande saker som eltejp, kuvert och hälkilar. Tittade på lite vårkläder inne på MQ och testade ett par chinos där, men när storlek 34 är för stort så känns det inte så kul, var är alla pygmékläder? När de senast hade storleksrevision i sverige och anpassade storlekarna efter hur svenska folkets kroppar förändrats så har de inte alltid lagt till en storlek nedåt, vilket skapar problem för såna som mig. Jag är smal men inte extremt smal, men jag är däremot väldigt mycket kortare än genomsnittet 154 cm, vilket gör att jag totalt sätt blir mindre och det skapar ibland problem när jag ska hitta kläder.

När vi var klara i Nacka och de snart skulle stänga så satte vi oss i bilen. Eftersom jag var jättetrött, David hade träningsvärk och hans kök var fullt med disk så fick det bli take away, så vi styrde bilen (eller jag har ju inte så mycket med styrandet att göra då jag inte har körkort än men ändå) mot östermalm. Väl där så stack vi in på coop och handlade lite glass och annat. Sen gick vi in på en kinakrog som David kände till där sen han bodde i krokarna. För min del blev det rostad anka med kinesisk svamp och David körde på tre små rätter. Sen blev det middag i soffan och allmänt lugn myskväll, såg south park-filmen jag höll på att somna men kanske inte gjorde något då jag redan sett den.

Snart är det lunch som gäller och sen lite plugg och kanske gå och simma. Sen ikväll så är det föreläsning. I morgon är det dags att jobba igen, rätt lång tur ska åka till Göteborg och ha långrast där. Ska försöka hitta ett ställe i Nordstan som jag fått tips om ska ha hattstockar, om jag hittar några till ok pris så kanske det kommer med någon hem, annars så får jag följa upp ett Pandurotips om frigolithuvuden som man kan måla. Ska alltså ha hattstockarna att ställa ovanpå mina skåp med mina hattar på, förvaring och dekoration i ett liksom. Tror att jag ska ta mig en sväng bort till Da matteo också och dricka och köpa lite kaffe.

//Åsa

Inga kommentarer: