lördag 6 mars 2010

Kollektivtrafikobservationer, film och ikea...

Åker till Ikea från larsberg just nu, tyvärr kom det vid gärdet på ett gäng pojkar som varit på någon kryssning. De har handlat obcena mängder sunköl och det luktar som de druckit minst lika mycket. Nu börjar en av dem säga att den aldrig mer vill röra alkohol och någon av dem diskuterar med någon tant om drickandets vara eller icke-vara (tror dock inte att de skulle formulera det så). Och till slut går de av, på sätt och viss är det underhållande, men jag kan ibland känna att det där med körkort och bil skulle sitta rätt bra iaf. Jaja på hemvägen blir det bilfärd iaf ska möta upp mamma på Ikea, vi ska köpa en ordentlig förvaringslösning hem till mig.

Var på heron city och såg Alice i underlandet igår kväll. Jag tyckte att den var jättebra, David sa att han tyckte att historien var platt, vet inte om jag blir lite förförd av alla vackra färger, klänningar som jag tycker är fina och av Johnny Depp så jag missar det eller om det bara är att vi har olika åsikter. Fast på sätt och vis kan jag tycka att the imaginarium of doctor parnassus som vi såg nyligen hade mer ur ett berättarperspektiv och den älskade David också han bestämde direkt efter vi sett den att han ville se om den. Den borde alla se, passa på medan den fortfarande går på bio.

Fick guida Malin och hennes mamma till vart vetekatten och sturekatten(har inte ens varit på Sture själv) ligger, tur att man har en iPhone och kan googla och gps:a och göra allt på en gång. Då kan jag låtsas vara allvetande ;)

Snart borde jag vara framme på allas våran favoritstation Skärholmen, tur att bussen går nästan direkt därifrån till Ikea.

Har förresten gjort klart nästan hela manuset till fredagens seminarie redan iaf stommen ovanligt duktigt för att vara jag.

/Åsa

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: