lördag 20 mars 2010

En bra dag!

Idag har jag lekt med Emman, vi skulle fika lite innan hon skulle iväg på en våffelgrej med sin pojkvän, hade jättetrevligt och tiden rusade förbi, men sen när vi stod på tunnelbaneperrongen och väntade så ringde Staffan till Emma och sa att om hon hellre ville fortsätta leka med mig så fick hon göra det så då blev det så. Så vi gick in på ica och handlade lite och sen gjorde vi grön ärtpuré med pepparrotsgrädde, rökta räkor och avokado till och nu på kvällen blev det pannkakor med hjortronssylt och grädde. Mycket fett och en del sött idag alltså, men jag klagar inte :). Min mage verkade kunna komma överens med maten också, har ju räknats som frisk nu ett litet tag men ändå inte mått helt hundra, men nu verkar det ok igen då jag klarade av att äta ganska bra idag. Fick jättefina tulpaner av Emman också, hade videkissar hemma så de fick göra sällskap i vasen. Tulpaner hör till mina favoritblommor och jag brukar kunna köpa rätt många under en säsong, men man blir ju så glad av dem så varför inte och varför inte köpa blommor till sig själv. Fast att få dem av någon annan är inte helt fel det heller.

Nu ska jag dricka mer te och sen kanske gå och lägga mig i tid för att orka läsa lite ur min bok ikväll.

/Åsa

Inga kommentarer: