torsdag 4 mars 2010

Lite andra sysselsättningar och tankar!

Idag har jag kalkat ur och rengjort mitt strykjärn, ser inte helt perfekt ut, men mycket fräschare. Jag har inget sånt där modernt strykjärn med teflonbeläggning och massa andra finesser, nä mitt strykjärn är det som mina föräldrar hade innan de köpte sitt nya när vi fortfarande bodde i Gnesta, så det "nya" måste vara minst sju år så hur gammalt detta är vågar jag inte gissa på. Men nu borde det gå lättare att få saker släta med den i alla fall, vilket var en stor del av poängen med det hela.

Nu dricker jag kaffe och försöker bli peppad på att jobba och att åka till malmö, vilket går sådär. Men försöker ha i åtanke att idag och imorgon är sista dagarna jobb innan jag får en veckas semester och att mars jobbmässigt ser rätt bra ut. Att jag faktiskt denna gång börjat förbereda mig för nästa fredags muntliga framställning redan nu, att jag på lördag kommer inhandla en ordentlig förvaringslösning och på så sätt få bättre förutsättningar för ordning hemma. Att jag på fredag ska på bio och se Alice i underlandet med David. Att jag har bra vänner, en fin familj och en bra pojkvän och att svackor är just svackor för att det kommer en topp sen. Att jag börjat träna igen, plugga och att det faktiskt finns ett ljus i tunneln som inte är ett tåg ;)

Nu ska jag dricka upp kaffet, leta matlåda i frysen och sedan försöka att snabbt bli slänga ner de saker jag behöver ikväll och imorgon och få mig själv att tro att det ska bli kul att träna.

//Åsa

Inga kommentarer: