lördag 27 mars 2010

"The best days are not planned, by common sense, by lack of time. You just happen to be where everything feels fine..."



Jag gillar såna där dagar man inte riktigt planerar men som ändå blir så bra. Seminariet idag hade blivit inställt (mindre bra dock), så jag som hade planerat att gå förbi löplabbet efter det och hämta min nummerlapp till premiärmilen behövde något som motiverade mig att åka in till stan bara för det. Så jag ringde upp Emma för att kolla om hon hämtat sin nummerlapp, det hade hon inte så vi bestämde att vi skulle mötas upp när hon slutade jobba hämta dem och sedan ta en fika på chokladfabriken på regeringsgatan. Blev lite affärstittande också, samt väldigt mycket pratande (som vanligt när vi ses alltså) så vi bestämde att promenera till söder tillsammans så kunde hon ta pendeln därifrån och jag hoppa på tunnelbanan. Men när vi var framme hade vi fortfarande inte pratat klart så började gå mot skanstull för att ta tunnelbanan därifrån, men pratet tog aldrig slut så vi fortsatte vidare, då hungern gjort sig påmind så bestämde vi att vi skulle äta på chutney, men nästan all mat var slut där så vi chansade istället på att det fanns ett ledigt bord på A la crêpe och vi hade faktiskt tur så blev en jättegod middag där. Så från att skulle ha varit från kvart över fem kanske drygt en timme framåt så blev det efter elva någon gång som vi skildes åt. Har avhandlat alla möjliga ämnen från förhållanden, konflikträdsla, träning, självbild, störningsobjekt och en massa annat. Skulle egentligen haft en groomingkväll med mig själv, men får väl sno en del av förmiddagen imorgon innan jag träffar David till det istället. Känns som att även när man har jättemycket tid till sitt förfogande så är det svårt att få tiden att räcka till till allt. Men det är väl så att även de dagar då man har all tid i världen så har dygnet bara 24 timmar.

Kändes inte direkt som det gjorde något att jag ändrade min plan för kvällen för det var så skönt och trevligt. Såna dagar man borde ha fler av men som det är så svårt att få tid till. Känns dock som att det är en grej som kan göra det lite mer ok att jag får ut mindre i lön (att jobba mindre innebär tyvärr att man får mindre pengar, jag skulle dock gärna jobba mindre men tjäna mera istället ;)) och det är att jag har en annan tid för saker och ting, jag hinner träna, jag hinner läsa och jag hinner vara social. Jag är inte ständigt trött som jag var innan.

//Åsa

Inga kommentarer: