tisdag 16 mars 2010

Kaffe och ordning & reda!

En bra sak med att vara hemma igen är kaffet, mitt kaffe som jag har hemma är så sjukt mycket godare än fransmännens kaffe, kanske om jag lusläst riktigt kaffe innan och verkligen försökt hitta bästa kaffet så hade jag kunnat hitta något guldkorn. Men nu valde jag att lämna kaffenörderiet därhän, dricka te där det inte gick att få vettigt kaffe och nöja mig med det jag fick och istället lägga energin på annat. Men nu en kopp etiopien yirgacheffe och en importerad macaron.

En tråkig sak med att vara hemma igen är att semestern är slut, nu ska jag inte sörja allt för mycket, kommer ha en bra jobbvecka och en ledig helg, sen jobba två dagar och sen vara ledig en massa dagar. Känns som semestern gått så fort, har fått mycket gjort men det innebär också att jag haft fullt upp stor del av tiden. Jag och mamma var ju på ikea och väl där så inhandlades en bestå förvaringsmöbel, så nu har jag massa lådor och skåp att göra av alla mina saker och böcker i. Skulle kunna ha ännu mera förvaring men det kan man ju alltid känns det som, men har inte riktigt utnyttjat mitt vitrinskåp fullt ut som förvaring så kan ställa mer saker där också. Har nu plats för sakerna till slut. Köpt små andra saker hem också bl.a. en jättesöt krokupphängning som sitter över klädkammardörren, hittade äntligen ett skoställ som fick plats i min lilla hall och små sugproppskrokar att ha i köket till diskborstar och sånt. Har även hängt upp lite av mina tavlor nu, har några fler som jag vill ha upp, men känns som att fler och fler saker kommer på plats. Ska fixa lite till men sen kanske jag kan orka ta lite bilder och lägga upp. Tänkte se om jag kanske kan lyckas få tag på lite fina hattstockar som förvaring för mina hattar, fick ett tips om ett ställe i nordstan som hade sånt, ska kolla upp det nästa gång jag kommer till göteborg, men även hålla ögonen öppna när jag är i olika secondhand-butiker och så här i stan. Ser ni något bra så hojta till. Sen måste det anordnas lite fler trevliga kalas där jag kan använda mina hattar också tycker jag, själv funderar jag i riktning av att göra om det där med ett traditionellt kafferep, var en mycket trevlig tillställning sist och mycket talar för att det skulle kunna bli det även denna gång.

Nu ska jag se till att njuta av mitt kaffe och min macaron innan de kallnat iaf.

//Åsa

Inga kommentarer: