tisdag 6 april 2010

Vardag och tankegångar som borde fram!
Funderar på att delvis ändra upplägg, var ett litet tag sen jag skrev här nu. Förut så skrev jag väldigt sällan på bloggen, så tog tag i det och skriver numera mycket oftare. Men kan känna att det kan bli lite för mycket av jag och emma var och fikade, sen umgicks jag med David och texter av det slaget som kanske inte blir så jättespännande. Förut skrev jag mer när jag behövde skriva av mig när det kommer till något, men då kan det å andra sidan bli väldigt lite skrivet och spegla verkligheten onödigt negativt, men det kunde även rymmas lite intressanta tankegångar. Så jag funderade på om jag kanske ska välja ut lite små teman bland saker jag tänker på och skriva lite texter om det. Kanske blir lite vardagliga rapporter också men mera utblandat.

Har varit skönt med påsk och massa ledigt iaf. I torsdags så var jag på sats hötorget med Emman och tränade för att få igång blogcirkulationen i mina då sjukt ömmande ben (kunde knappt resa mig). Därefter så mötte jag upp David och vi stack ut mot Larsberg, där vi efter lite god mat gick ut på en promenad. Fredag så blev det en ordentlig frukost och lite slappande i soffan och sen åkte vi bort mot gullmarsplan och promenerade vid årstaviken, därefter åkte han och hämtade upp lite brorsbarn och jag stack hem i några timmar. Sen blev det till att åka ut till Farsta och mor och far för lite god mat och trevligt sällskap, fick laxkotletter med spenat och potatis, sen lite goda ostar och därefter den obligatoriska påskefterätten nämligen memma med gräddmjölk.

I lördags hade jag absolut inget planerat vilket var sjukt skönt. Körde lite hemmaspa eller vårstädning av kroppen om man nu vill det. Fixade ögonbrynen, testade att tråda dem lite var lättare än jag trodde, ska nog försöka lära mig det på riktigt, gjorde ansiktsmask etc.

I söndags så umgicks jag och David igen, vi gick en promenad på djurgården satte oss ner och njöt av solen på en båtbrygga bland annat, lyckades komma till rosendal precis när de stängt så blev ingen fika där. Men när vi var tillbaka vid djurgårdsbron så såg vi ett litet kafé på andra sidan vattnet vid strandvägen som hade öppet så vi köpte en macka att dela på och lite kaffe och te och fick oss en god och trevlig fika i alla fall (och mitt blodsocker slapp trilla ner helt till fotknölarna). Efter lite handling på hemvägen så blev det tillagande av mat och tro det eller ej bingolott (David hade fått två lotter, annars hade det inte hänt), ungsrostade rotsaker och kyckling stod på menyn och det var sjukt gott, gjorde även en god fruktsallad till efterrätt.
Måndagmorgon var jag jätteseg så orkade knappt upp ur sängen, så blev lite stressigt med frukosten innan jobbet (tror att jag bör kolla upp om mina järnvärden gått ner), sen blev det en lång men ganska trevlig göteborgstur.

Snart är det dags att sticka till jobbet igen, även idag Göteborg, men sen har jag ett antal dagar ledigt framöver. På lördag är det förresten dags att skriva högskoleprovet igen, ska bli spännande att se vad jag skriver har inte förberett mig något, blir lite tävling av det då David också skriver vet inte om det är nyttigt eller ej.
Så nu blev det lite av ett vardagsinlägg igen så ska jag fundera vidare på mitt lilla tema jag har i huvudet och försöka återkomma snart igen.
/Åsa

Inga kommentarer: