söndag 25 april 2010

Helgupdate...

An Education var bra, var lite kul när jag helt plötsligt upptäckte att Beth Rowley var med i filmen tyckte att rösten var lite bekant och sen slog det mig. Mycket fina kläder och sånt. Efter fredagens film så har jag lite dubier förresten, hade tänkt testa att bli blond (var det när jag var riktigt liten) annars har jag ju haft alla möjliga hårfärger men inte just det, men nu tänker jag dels på de kemikalier som används vid blekningen och sen byte av schampo från mitt ekologiska till något med massa ämnen som kanske inte alls är bra. Bestämde mig nästan för att skippa det i fredags, men så såg jag massa fina bilder idag som gjorde mig sugen igen och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Blir det inte det så kanske jag gör någon hennafärgning eller så bokar jag tid hos mammas friekosör, hmm. Gillar ju min hårfärg egentligen, är bara en lust att testa allt jag inte testat gjorde mycket mer sånt när jag var yngre, rött, svart, snagg m.m. Får se hur jag gör, här snackar vi i-lands problem, men ibland slits jag av det jag som vill leva på ett ekologiskt hållbart sätt och mitt barn av idag-jag.

Har varit en bra helg i alla fall. På lördagen var jag som sagt på lakritsfestivalen, när jag och mamma skulle gå in så satt Malin nr 2 i entrén, hon tog våra 50-lappar och gav oss en hundring tillbaka, hon ville ha växeln men inte kunde vi få betala :). Jag och mamma gick runt och tittade och provsmakade ett tag och efter ett tag dök Phia upp och vi gick och fikade på caféet där. Sen så var det ytterliggare lite rundvandring och lite inhandling. Fick chans att prata och kramas med min fina Anette som har organiserat allt. Hon passade på att presentera mig för nästan alla där :) Köpte en bok, Lakrits, Mint och Choklad och massa lakritspulver för att baka med lakrits, blir lite bakverk med lakrits i till kafferepet.

Hade försökt få tag på Emma för att se om hon skulle följa med men hon jobbade då och ringde upp när vi var nästan klara, men vi bestämde för att umgås lite ändå. Så jag tog 4:ans buss från S:t Eriksplan till roslagsgatan och sen gick vi till Espresso house och fikade en lång lång stund. Tyvärr så jobbar Emman när mitt kafferep är men hon ville gärna hjälpa till att baka så dels så ska hon baka chocolate chip cookies på egen hand och sen så ska vi ses på fredag för bakning. Emma skulle se Coco livet för Chanel och eftersom jag velat se den ett tag så föreslog hon att jag skulle stanna och se den med henne, så vi stack in på konsum och fixade lite ingredienser till Spenatsoppa och fixade lite mat och såg filmen. Var en riktigt trevlig kväll, jag har lite funderingar på att bli Coco Chanel när jag blir stor efter att se filmen, vill självklart se den andra Coco-filmen nu. Promenerade bort till Rådmansgatans tunnelbana sen och åkte hem, bevittnade lite fyllegräl (pojke som verkade varit riktigt respektlös mot sin flickvän) och mycket som verkar höra till när man åker kollektivtrafik på en lördag.

Idag har jag haft en latdag ställde ingen väckarklocka och sov ända till kl. elva, åt bara två knäckemackor till frukost och var sen lat och åt nudlar till lunch (inget jag brukar äta, åt det dock mycket när jag var yngre fast som mellanmål på den tiden jag kunde äta allt och hur mycket som helst), jag var hungrig nästan direkt efteråt men då fanns det inte tid för mer för då skulle jag sticka in mot stan för att gå på bion. Pratade lite med David efteråt och gjorde lite planer. Sen köpte jag lite godis (har det mesta kvar, tror jag köpte det mest av hunger) godisaffären vid hötorgen sen åkte jag hem. Pratade lite med Ingrid i telefon på hemvägen och stannade sedan till på konsum köpte lite laxkotletter och annat ätbart. Har mest gjort ingenting under kvällen, lagade lite god mat, chattade lite och pratat lite i telefon.

Imorgon ska jag till naprapathögskolan på förmiddagen, sen hem plugga lite, kanske baka något och klockan 17 har jag träning med min personliga tränare igen, sen ska jag hem till David. Ska göra ett nytt coopertest imorgon får verkligen hoppas på en förbättring från förra gången. Nu är jag inne på min tredje gigantiska tekopp för kvällen, sen får det nog vara slut dels så bör jag gå och lägga mig och sen så ska vi väl vara lite snälla mot blåsan.

//Åsa

Inga kommentarer: