tisdag 13 april 2010

När molntäcket lättar...

Idag känns det som om det enorma regnmolnet ovanför mitt huvud har lättat upp lite. Solen skiner, har druckit gott kaffe och varit i vasastan hela dagen hos Emma som fått lite skruvar inopererade. Ska strax vandra över till Davids jobb som ligger bara någon minut bort. Sen ska vi sticka iväg någonstans för att umgås och vara i solen, kanske minigolf, kanske bara häng i någon park. Har blivit tydligt för mig att jag måste jobba med en del saker, att trilla ner så djupt är inte roligt och framför allt inte nyttigt. Borde däremot passat på att göra nytta av det, skriva lite svart poesi och sen publicera mina prisvinnande dikter och åka runt på turné och köra uppläsningar. Något bra måste man ju ha ut även av sina icke-braiga dagar och dikterna jag skrev när jag var sjutton känns inte så aktuella att publicera nu. Jag får skriva en påminnelselapp till mig själv till nästa gång jag har en dipp.

Nu ska jag plocka ihop mina pinaler, säga hej då till emman för denna gång och röra på mig.

/Åsa

Inga kommentarer: