måndag 12 april 2010

När bitarna inte ligger på plats!



Ibland så är det som att jag blir så känslig så jag inte klarar någonting. Skrev högskoleprov nu i lördags då mitt gamla maxresultat på 1,6 går ut nu, gjort gammalt övningsprov på internet för ett bra tag sen och skulle enligt det få 1,7 om jag skrev motsvarande på riktiga provet. Men problemet var att denna gång gjorde jag inte det, skrev 86 poäng (om jag rättat rätt) vilket motsvarar 1,4, ett resultat som jag inte blev nöjd över, extremt ickenöjd faktiskt. Det som skrämmer mig är att jag fortfarande verkar bedöma mig själv så mycket efter prestationer och att mitt självvärde verkar stå och falla med min senaste prestation. Självklart vet jag intellektuellt att det är dumheter, jag tycker om massa människor för bara dem de är så varför inte göra det med mig själv (retorisk fråga har inget svar på det än). Mycket jobb med mig själv finns kvar känns det som. Blev under helgen extremt känslig för allt på ett sätt som min hjärna tycker är löjligt, men som mitt hjärta har svårt att låta bli. Känner mig fortfarande inte hundra procent stabil i humöret, funderar på att träna lite för att få lite balans. I övrigt är det föreläsning och tvättning som gäller, skulle ha gått på naprapathögskolan idag också men han som skulle behandla mig var sjuk.

Nu ska jag dricka kaffe och göra allt jag kan för att få upp mitt sviktande humör.

/Åsa

1 kommentar:

Karin Söderquist sa...

Hehe, vågar inte ens tänka på vad jag skulle få om jag skrev om högskoleprovet nu. Känns som om all matte är som bortblåst ur mitt huvud!