söndag 25 april 2010

Film och tankar...

Tänkte gå på bio idag, har velat se An Education och nu går den bara kl. 15 på grand och klockan 18 ute i buschen aka Vällingby, ett säkert tecken på att den snart ska sluta visas alltså. David är ute och flyger idag så honom kan jag inte få med, Emma jobbar och Anette håller på med lakritsfestivalen så antagligen blir det att jag går själv. Är totalt oinspirerad när det kommer till mat så tänkte äta nudlar till lunch, kanske äter något mera när jag kommit in till stan sen.

I fredags så var jag och David och såg Underkastelsen av Stefan Jarl, otroligt intressant, tankteväckande och sevärd film. Får en helt klart att tänka över sitt leverne, även om jag inte hör till dem som använder mest såna produkter. Hade massa intressanta diskussioner efteråt iaf, känner att det är en av dem sakerna jag uppskattar med David, att vi har ett intellektuellt utbyte, lär oss saker av varandra och utvecklar varandra. Ingen som säger att jag ser de filmer jag ser bara för att verka speciell, klagar på mitt vokabulär för att jag använder enligt honom för svåra ord, jag behöver inte få veta att vara den jag är och gilla saker det jag gör är fel. Skönt att ha lämnat vissa saker bakom mig helt klart.

Nu ska jag äta mina nudlar, ha det gott

//Åsa

Inga kommentarer: