fredag 21 december 2007

Ibland har man det ganska bra trots allt!

Ibland lyckas vissa dagar bara flyta på perfekt, igår kväll när jag loggade in för att kolla turen för idag så var det blankt och eftersom jag då anade oråd kollade jag i ändringstrycket och såg att min tur var inställd(tyvärr hade personalfördelningen inte uppmärksammat detta). Så jag ringde upp riks-psf och fick jour under den tid som turen skulle pågått. Kom upp på basen prick 7.16(eh, ok 7.20 blev det visst) ställde väskan att vila i ett hörn och satte mig vid en dator. Blev snabbt lite långsamt så jag drog upp nano:n och pique-nique 1 och satte mig och pluggade lite franska ett tag. Gick och kollade om tysta rummet och massagestolen var ledig och när den inte var det så återgick jag till pluggandet och datandet. Tog mig ner och fikade på roberts coffee också, men när klockan var 10 och jag fortfarande var uttråkad och inte hade blivit skickad någonstans så begav jag mig mot åhléns city. Väl där tittade jag på resväskor till mor men när jag varken fick tag på far eller syster för att se om vi skulle gå ihop på en sådan till henne i julklapp begav jag mig mot nästa våning där jag kunde konstatera att åhléns bokavdelning har blivit avsevärt sämre efter det att de flyttade den. Men fanns fina tygelefanter vid muji på nedervåningen om någon vill ge mig någon liten present men inte vet vad ;)

Tog mig då upp två våningar och hittade där massa kläder bland annat världens snyggaste klänning som blev min efter någon vag ursäkt om nyårsafton och stundande födelsedagspartyn(var ju tvungen att hitta på något för att få köpa den). På nästa våning hittade jag presenter till hela 4 personer och kunde bege mig mot gatuplanet och ysl:s godis/sminkdisk där jag hittade alldeles för många och dyra presenter till mig själv. Landade sen i PUB-huset för en god och lyxig lunch på ett ovanligt lugnt ställe i julruschiga city hittade en fin lite kuvertväska på second hand för 95 kronor som perfekt matchade min nya klänning och var därefter nöjd med dagens inköp och begav mig mot centralen via g:a brogatan men hittade där en bokaffär där jag kunde hitta presenter till tre personer till. Så nu är det bara två personer kvar, plus brors födelsedagspresent. Väl tillbaka på cst så hittade jag prisca och hängde med henne en stund till dess att hon fick akutåka till uppsala och då jag kunde sätta mig i massagestolen och avnjuta de sista 45 minuterna av jouren för att sedan bege mig hemåt.

Väl hemma har jag ätit lite av den otroligt goda tofugrytan och nu sitter jag och dricker te och vana talinn. Det och rippar skivor, många skivor blir det men har på några dagar ökat antalet spår i itunes med 1194 och det fortsätter öka. Tyvärr lär det väl ta ett antal dagar till innan jag är helt klar trots att jag försöker vara så effektiv som det bara går.

Morgondagen ska spenderas först på stan med Anette affärsgluttande och fikandes(möjligen med ett tillskott på en Anna-Klara vid det laget), sen skall jag ut mot Farsta hem till mor och far för att fira brors 32 årsdag(kan det verkligen vara möjligt?), därefter har jag lovat bror att jag ska följa med på en ska-klubb på söder. Är skönt att jag börjar relativt sent på söndagen.

På julafton tänkte jag ha lite jour, då ska det finnas möjlighet till umgänge med Prisca och lite glöggdrickande(alkoholfri förstås) om jag varit en duktig flicka så kan det till och med finnas lite pepparkakselefanter att äta till dess. Sen ska jag ta mig och mina paket och återigen placera mig i Farsta(helst genom att bli hämtad med bil på centralen men annars så har jag hört att det ska gå lite kollektivtrafik då också. Är ledig på juldagen när det är dags för den årliga kalkonmiddagen, så det är ju trevligt.

Nu ska jag sluta babbla planlöst och önska er God Jul, ha det. //Åsan

Inga kommentarer: