torsdag 20 december 2007

Ny dag, nya förutsättningar!

Det är lustigt hur saker ena stunden kan kännas helt hopplösa för att sedan ta en positiv vändning. Häromdagen kändes livet och allt med det inte så kul och sen helt plötsligt så har jag ett andra handskontrakt i några månader och kan leta lägenhet i lugn och ro. Lekt och pratat med Emma och Anette en del och kan se att även om jag inte har jättemånga att umgås med så är de jag har jädrigt bra. Ska troligtvis ut på stan med Anette nu på lördag, sen ska jag hem till mor och far och fira brors födelsedag. Efter det så har jag lovat bror att eskortera honom ut på någon ska klubb på söder, förhoppningsvis så blir det inte som att bara vara ledsagare utan lite kul för mig också. Kanske kan se om vi inte kan få med lite fler människor, så ni kan ju hojta till om någon är intresserad av att följa med.

Fick en tråkig start på dagen idag, men blev ändå en bra dag. När jag kom till jobbet fick jag veta att det var fordonsbrist så vi skulle få ta över ett tåg som skulle komma 10 minuter efter våran ordinarie avgång. Men fixade så catering bara skulle behöva åka till en vagn och lassa av och på varor och hade lite folk som stod och hjälpte resenärerna rätt så vi kom iväg med bara 18 minuters försening, vilket jag tycker var bra jobbat. Och tack vare att vi hade en bra förare och ett bra sammarbete mellan honom och tågmästaren samt lite tur med tågmöten, så kom vi till göteborg med bara 7 minuters försening. Så fick min lilla rast och även om tåget hem var mycket att göra på så var det ändå rätt lugnt emellanåt så jag hann få i mig min matlåda och sitta och dagdrömma lite(väldigt bra på det).

Gjorde en sjukt god tofugryta ikväll, blev lite matlådor av det hela också. Men måste ju bara få skryta om hur bra jag är på att laga mat, jag är ibland för trött för att orka göra det men när jag lagar något är det alltid supergott(vadå förhäva sig). Nu gäller det att planera nyårssupén kommer nog inte hinna ha så stor inblandning i tillagandet av den men jag kan ju bestämma ändå. Maria pratar fortfarande om min tre rätterslunch som jag bjöd henne på tidigare i höstas, är roligt med tre rätters för allt känns helt plötsligt mycket lyxigare fast det kan vara hyfsat enkelt.

Morgondagens tur visade sig vara inställd när jag kollade så jag får ha jour då istället. Upptäckte när jag kollade det att min tur på nyårsafton också är inställd så får kontakta personalfördelarna och se vad jag får göra istället och styra över det mot någon bra tur som slutar lite tidigare än orginalturen. Är mycket krångel med scheman nu så blev förvånade när resten av januarischemat faktiskt låg i facket när jag kom tillbaka från göteborg idag.
Är ju trevligt att faktiskt ha koll ett tag framåt hur man jobbar. Tror nästan att jag söka en fast grupp inför nästa gruppval bara för att kunna ha lite mera framförhållning. Om jag hittar någon bra grupp kanske jag till och med kan börja gå någon rolig kurs eller något, eller bara ta lite restpoäng.

Min hals börjar kännas lite bättre så snart kan jag kanske börja träna igen, vore så skönt håller på att bli galen på att vara så passiv, plus att det känns som om mina muskler förtvinar. Skulle ju komma igång med lite mer konditionsträning här och så blev det väldigt mycket mindre helt plötsligt. Men ska nog ändå ta mig iväg till någon läkare dels för att kolla min fot och sen för att kolla om jag har järnbrist igen för jag har varit så trött på sistone, kan ju vara mörkret också men lika bra att kolla det.

Lite lustigt hur jag skriver detta som om det faktiskt var någon som läste det, men jag misstänker starkt att den enda besökaren är jag som kollar in för att se om det har kommit några kommentarer och för att skriva nya inlägg. Men visst denna blogg kan mycket väl få ersätta min gamla skunk och lunardagbok(enda andledningen till att hålla lunarkontot öppet där finns ju ett arkiv över min tidigare ungdom). Så vet inte för hur många detta är intressant, men kan ju alltid skriva för min egen skull. Tror att jag ska göra mig en kopp te nu och sen ska jag se om jag inte kan komma isäng lite tidigare ikväll, för att slippa vara så trött.

Ha det bra, kram//Åsan

Inga kommentarer: