torsdag 27 december 2007

Läkare, skivsamlingar och vänner!

Efter alldeles för lång tid och mycket prat om att jag skulle göra det så tog jag mig så iväg till läkaren. Bara för att få veta att då det inte var halsfluss så var det väl olika infektioner som tog vid efter varandra och att jag bara skulle vänta ut förkylningsäsongen(och hur länge varar inte den i detta kalla land) jag ville ju bara ha något friskgörande utskrivet har inte tid för att vara sjuk och ta det lugnt längre. Vill kunna träna igen var alldeles för länge sen. Men nu har jag varit och handlat upp halva apoteket och hoppas på bättring.

Ska upp okristligt tidigt imorgon bitti för att åka till Karlstad, tänkte hämta upp Emma och Christopher så att jag får hem dem till stockholm snart för jag har tråkigt och vill leka. Har äntligen lite mer kontakt med Anette igen vilket är bra för hon är en av mina favoritmänniskor(tror till och med att jag står ganska högt i rang hos henne också). Var och handlade julklappar med henne och hennes vän Anna-Klara i lördags, var riktigt skönt och vi har en tillåtande atmosfär som gör att vi kan prata om det mesta. Planerar att få till en liten middag för tre hos Anna-Klara snart. Och när jag har flyttat ska jag bjuda på middag fast då kan det tänkas bli lite tillskott på människor. Har lockat Anette med egenrostat, nymalet kaffe i mina nya kaffemuggar så då kommer hon nog ganska snart på en fika.

Jobbar lite på det där med att skaffa nya vänner, men jag vet inte om de vill bli vän med mig. Jag måste blir bättre så att folk vill leka med mig känner mig för tråkig, ful och dum och varför skulle man vilja bli vän med en sån. Fast egentligen är jag nog inte så illa bara så jag känner mig när jag inte känner att jag får något gensvar och inte vet hur jag ska göra. Men jag kanske lär mig någon gång. Lyssnar på No Party med Marit Bergman just nu och det stämmer in för bra just nu.


Hade en trevlig jul även om det kändes lite intensivt ibland, fast det hade nog att gör med att jag umgicks med människor hela dagen på jobbet för att sen komma hem och umgås med ännu mer människor. Stängde in mig en stund med lite musik och lite tankar och samlade lite kraft så att jag skulle orka vara trevlig sen. Tittade traditionsenligt på Karl-Bertil Jonsson vid 19 och någon timme senare var det julklappsutdelning. På Juldagen var jag ledig så då åkte jag över tillsammans med far och bror och tittade på Ingrids nya lägenhet, var en del kvar att fixa med men om jag förstått hur det såg ut från början rätt så hade hon kommit ganska långt iaf. Sen på kvällen så var det som vanligt kalkonmiddag med den ovanliga detaljen att jag faktiskt åt av kalkonen i år, var rätt gott. Känner att principerna blir både försvagade och färre och det kan nog finnas både positivt och negativt med det. Och det är svårare att tro så benhårt på något, på det sätt som man gör när man är 15-19 år, nu. För världen blir så mycket mer flerdimensionell med åren vilket gör det svårare att vara säker på sin sak.

Är snart klar med rippningen av skivsamlingen till datorn och helt plötsligt så känns min skivsamling rätt tunn. Jag har nog mer skivor än majoriteten av svenskarna(vilket iofs inte säger mycket med tanke på hur det står till med svenskarnas skivköpande och musiksmak) men jag hittar så många luckor, så mycket som borde finnas där men som saknas. Får göra ett ryck med skivbeställningarna här i vår så att det växer igen. Sen jämför ju jag min skivsamling med såna som Hans och då hamnar man ju lätt i lä om jag säger så. Men har fått in musik för 171 dagar i itunes nu iaf och finns fortfarande lite kvar att stå i så inte som att jag förgås helt.

Ska kolla imorgon om jag inte kan få ledigt på nyårsafton är ju ledig helgen innan, min tur där på nyårsafton finns inte och jag är ledig på nyårsdagen. Skulle vara skönt med en sammanhängande ledighet. Blir lite trerättersmiddag på nyår med syster och marcus, bror, Emma och Christopher, kanske Linda, Matte & Lucas och förhoppningsvis någon mer. Kändes inte som man kunde boka in någon fest eftersom jag inte har vetat hur jag jobbar och fortfarande inte vet helt säkert.

Nu ska jag iaf dricka upp téet och sen ska jag sova för jag ska upp kanske 4.10 imorgon bitti.

Ha det kram//Åsa

Inga kommentarer: