tisdag 18 december 2007





Struntar i att censurera bort kvällens inlägg, skriver ett nytt istället. Jobbar på det där med självkänslan, att tycka om mig själv, tro att jag har ett värde och att folk faktiskt kan tänkas tycka att jag är rätt ok, men sen ibland kommer det ett bakslag. Jag är tyvärr alltför bra på att hålla saker inom mig, blir som jag hänger upp en segelduk ovanför mig som jag bara fyller med vatten hela tiden, utan att någonsin tömma den sen häller jag lite till och då pallar den inte tyngden längre utan allt kommer forsande. Det sägs vara ett ganska ineffektivt sätt att hantera känslor på så jag jobbar på att göra annorlunda, men det är svårt att lära om och alldeles för lätt att skjuta upp saker. Jobbar på att höra allt det bra folk säger till mig och inte de små negativa nyanserna som dyker upp ibland. Men det är svårt att tro på det bra någon säger om dig om du inte tror att du förtjänar det.

Och även fast också självförtroendet sviktar ibland så vet jag faktiskt saker som att jag är smart, rolig, intressant, inte ser allt för illa ut(kan inte såna där svåra ord som man använder istället för denna omskrivning). Men ofta har jag svårt att tro på det och ännu oftare har jag svårt att tro på att jag är värd att tyckas om även om jag inte skulle vara allt det där. Men med lite övning så kanske jag hamnar där en dag.

Har fortfarande inte fått någon respons på min efterlysning på en handbok i hur man lär känna folk, skaffar vänner och hur det där med människor och relationer dem emellan funkar(kan det ha samband med att ingen läser den här alltför virriga bloggen som helt plötsligt yrvaket öppnat ögonen) men är det någon som besitter några svar på åtminstone några av frågorna så får ni gärna höra av er.

Nu ska jag dricka lite te, äta ett till av de där förädiskt goda knäckebröden och sen sova för väckarklockan kommer nog ringa runt 5.20 imorgon bitti. Nu har jag varit duktig och rippat säkert 25 cd-skivor till datorn och då är det väääldigt mycket kvar att göra när det gäller att få in allt i burken.


Godnatt gott folk//Åsan

Inga kommentarer: