tisdag 17 november 2009

Rutiner eller brist på dem och att hantera verkligheten!



Jag känner lite att jag saknar rutiner. Idag gick jag upp 3.10 för att hinna i tid till jobbet, vid den tiden är jag så trött att ögonen rinner av sig självt när jag gör något som att bre frukostmackor, men i övrigt en ganska bra tur för den är inte så lång och man slutar redan 10.06 om man är i tid(vilket vi inte var idag). Men en tur som kräver en tupplur på dagen för att jag ska fungera sen på kvällen, men idag så hörde jag aldrig alarmet och stängde av det i sömnen så råkade sova till 16.50 och sen så började matten 18.00 så hann precis få i mig en tallrik fil och sen bort till s:t eriksplan. Ingen matte räknades under dagen alltså, men tror att provet gick hyfsat ändå. Men sen imorgon då börjar jag 13.14 och jobbar fram till 22.12, sen ledig på torsdag och med matte på kvällen, sen fredag 15.12-22.06, lördag 10.24-17.05, börjar 15.44 på söndag och åker till uddevalla och sen slutar jag 9.52 på måndag morgon och är ledig på tisdag men har då matte på kvällen. Ingen rim och reson på tiderna och svårt att planera in saker på kvällarna. Just nu skulle ett jobb med kontorstider kännas som rena drömmen för mig, skulle säkert tröttna på det efter ett tag, men ett jobb med lite flextider och där man är ledig när alla andra är lediga känns som om det vore rätt nice.

Ska åka och sova hos David på torsdag efter matten, han lär vara redo att sova strax efter jag dyker upp men känns som det är bättre att ses så än inte alls. På lördag när jag slutar vettigt så skulle han hem till någon gammal kompis, så annars skulle vi inte ses förens måndag. Om någon vill leka på lördag kväll så är jag ledig så ni vet det.

Har känt på sistone att mitt humör varit upp och ner mycket och att jag varit alldeles för lättpåverkad av yttre omständigheter. Kom sen på att inte skrivit i den där jag är bra boken på några månader och helt lagt av med affirmationer, så uppenbarligen har det effekt att göra det där iom att jag ser direkt hur effekten uteblir när jag inte gör det. Tog upp skrivandet i boken och affirmationerna från i söndags och ska se om jag kan bli lite mer vän med mig själv igen snart.

Nu ska jag nog ordna kvällsfika iom att allt jag åt innan matten var lite fil och sen ska jag kanske sova igen.

//Åsa

Inga kommentarer: