onsdag 11 november 2009

Blaj!



Ändrade lite utseende på denna blogg, inte lika snygg som Karins men blev lite gladare och så iaf. Iofs rätt meningslöst för en blogg med typ 3 läsare totalt (har inte den blekaste om vem mer än mig, Karin och ibland Jonas som läser detta någon som vet hur man kan se detta på blogger?).

Hade tydligen lyckats skriva upp mig på fel tvättid av de två jag valde mellan idag och nu när jag kom ner till tvättstugan så var det upptaget, tur att jag inte hade något brådskande att tvätta då och chockerande nog så hade jag ingen jättelust att tvätta. Borde städa och plugga matte nu, som det kanske kan anas av att dessa rader skrivs just nu så gör jag inget av det men ska väl sätta igång med det snart. Jag måste väl komma ihåg att det är för min skull som jag gör det här, för att jag vill klara matte b så jag får rätt behörighet för att söka det program jag vill in på.

Har efter cirka två veckors mörker och behov av att hela tiden ha tänt i klädkammaren äntligen bytt hallampa, förstod när jag stod där på en pall och nästan inte nådde upp varför jag skjutit upp det, nästa gång måste jag hämta en stege eller en längre vän. Hallampor har ju den fula ovanan att sitta dikt an taket, kökslampor är ju oftast lika i det hänseendet men där har man en fördel av att det finns en köksbänk att klättra på för att nå. Jag måste bli längre på något sätt, mina 154 cm är inte tillräckliga.

Ska hem till David ikväll, vi ska göra saffransfisk sjukt god mat som var alldeles för länge sen jag åt, något fettigt men vem bryr sig. Dock så börjar jag 5.14 imorgon, inte så kul, men får iofs sova lite i Karlstad om jag vill, väldigt soft tur överhuvudtaget. På lördag ska jag ut till Farsta och fira mor, då jag pga matten igår missade hennes vanliga födelsedagsfirande, men kom ihåg att skicka grattis-sms till både henne och Ingrid iaf.

Nu ska jag väl se om jag kan fixa mig någon lunch och sen börja räkna matte.

//åsa

Inga kommentarer: