onsdag 23 september 2009

Sjukgymnast, studier och livet!

Imorse blev jag väckt av att de ringde från sjukgymnasterna vid Globen och gav mig en återbudstid, så idag har jag varit där, pratat och blivit undersökt samt fått en övning att göra. Så får hoppas på att det hjälper och att jag får in det, att det där med koordination är inte min starka sida blev jag påmind om klarade av att antingen böja på höften eller att göra det långsamt att klara båda samtidigt var svårare :). När jag ändå var vid Globenområdet så passade jag på att gå bort till köpcentret, var in till arbetsförmedlingen och hämtade bl.a. su:s kurskatalog. Sen så köpte jag en toning till håret och var in på himalaya kaffe- och tehandel där jag köpte lite choklad, lakrits och en kaffe.

Ska precis värma upp lite av gårdagens paj och äta som en sen lunch. Sen ska jag nog fortsätta kolla igenom studiekatalogen, började fundera på om man kanske skulle läsa två-tre program parallellt för att bli mer mångsidig och få lite valmöjligheter när man är färdig. Psykologi, lingvistik och juridik samtidigt vad sägs om det ;).

Började titta på luger och så för att se vad för intressant konserter som man skulle kunna se och såg precis att Regina Spektor kommit med en ny skiva och ska ha fyra konserter i Sverige, det var ett lyckligt yay som kom ur min mun då hoppas att det inte är försent att boka bara och att jag hittar någon att gå med, Hans borde inte vara omöjlig om inte annat men vore trevligt att få gå med en David.

Gäller att komma ihåg att göra roliga, intressanta och givande saker och inte bara låta livet gå på rutin och passera förbi en. Dikten Förlusten "Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag det var livet" som skrevs av Stig Johansson är kort och riktig och det gäller att komma ihåg det emellanåt och inte bara låta livet flyta förbi. Nu ska jag äta mat och börja se om Gilmore girls, sen kanske lite byte av hårfärg och en vända upp till vinden.

//Åsa

Inga kommentarer: