måndag 28 juni 2010

Semester, olyckor och sommar...




Har börjat semestern, tjuvstartade lite i tisdags efter en hård jobbhelg med att hänga i solen på djurgården och gå på grönan med David, blev en lång och härlig dag. Sen i onsdags så tog jag ut några timmar från timkontot innan Jönköping och slapp på så sätt plattformstjänstgöringen vi åkte till humlegården, låg i solen och spelade lite fotboll. Tyvärr slutade det lite illa för David som stukade foten rätt rejält. Han stack bort till akuten medan jag skyndade till jobbet. I Jönköping blev det en kvällspromenad till jag kom ut till en liten större väg där jag såg en skylt mot E4:an då valde jag att vända tillbaka till hotellet.


Sen på torsdag morgon vid 4:45 ringde väckarklockan, jag segade i sängen en stund innan jag till slut hoppade i uniformen och gick ner och åt lite frukost. Därefter följde en lugn hemresa till Stockholm. Tillbaka till Stockholm så stack jag bort till kaffecompagniet, drack mig en kopp kaffe, handlade téer både hem till mig och till David, sen blev det lite kaffe inhandlat. Sen kunde jag inte låta bli att köpa en porslinsfilterhållare och tillhörande filter och nu kan jag få kaffe även hemma hos David, enkelt och gott. Sen åkte jag en kort sträcka från S:t Eriksplan till rådmansgatan och begav mig först till specsavers där jag hämtade ut ett par glasögon till David och sen bort till webhallen där jag inhandlade en extern hårddisk till David som han hade tänkt köpa dan innan när han istället fick ta sig en sväng till s:t görans. Sen åkte jag hem och var hemma i massa timmar innan jag åkte till Larsberg och där har jag varit tills nu. Vi har ätit mat på balkongen och legat lite solen, jag har varit ute på en joggingtur. Idag har jag försökt lära mig spela schack.

Imorgon ska jag träffa Emman när hon slutat jobba och sen ska jag tillbaka till Larsberg, innan det tänkte jag träna, diska och städa.

såhär ser det ut efter några dagar på kryckor


/Åsa

Inga kommentarer: