söndag 23 maj 2010

Hunger och studier...




Jag har denna vecka varit duktig och faktiskt tränat tre gånger, ett boxpass och två gånger joggat. Har dock upptäckt att det förvärrat det där med att jag känner mig hungrig jämt. David är cirka 40 centimeter längre än mig och väger cirka 40 kg mer än mig men ändå verkar jag för tillfället stoppa i mig mer att äta än vad han gör. Känns absurt. Vi har varit i sickla idag och fixat en ny grill till Davids bil samt gjort lite ärenden. Och sen har vi städat hemma hos honom. Nu skulle jag sitta och plugga lite men kunde inte koncentrera mig på grund av att jag var så hungrig. Äter knäckemackor och längtar till glassen med björnbär som vi ska äta snart. Har läst lite i en av mina kursböcker om en teknik som kallas flödesskrivning som jag funderar på att testa för nu är det så att när det kommer till vissa texter kommer jag inte ens igång för att jag har så höga krav på mig själv och det jag skriver. Fanns rent allmänt tips på hur man kan använda skrivande i inlärningsprocessen. Har två seminarier kvar och en del skriftliga saker som ska in så behöver sätta fart nu.

Nu ska jag se om det inte kan vara dags för den där glassen snart, min mage skriker på mig nämligen även efter tre knäckemackor.

/Åsa


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: