fredag 21 maj 2010

Hyllningstal!

Som jag nämnde i förra inlägget så fyllde världens bästa David 30 år igår. Till nästa gång på retoriken ska vi hålla ett lovtal så jag tänkte att jag skulle öva lite, då uttrycka känslor inte alltid är min starka sida och då jag gärna hyllar min David. Jag tycker ibland att känna saker, att göra sig sårbar, att släppa in och lita på någon är något av det svåraste som finns, men det är värt det på grund av bland annat detta:

Jag älskar hur vi alltid har något att prata om.

Jag älskar hur vi alltid lär oss saker av varandra.

Jag älskar hur vi utmanar varandra.

Jag älskar ditt tålamod med mig.

Jag älskar hur du blivit min bästa vän.

Jag älskar att vara nära dig.

Jag älskar att vakna upp bredvid dig.

Jag älskar hur det vi har får mig att jobba förbi mina rädslor.

Jag älskar hur vi utvecklas tillsammans.

Jag älskar hur du får mig att skratta.

Jag älskar hur jag kan slappna av med dig.

Jag älskar allt vi kommer att göra, allt vi kommer att bli och framtiden.

Helt enkelt jag älskar dig!

/Åsa

Inga kommentarer: