torsdag 17 december 2009

Vintern är här på riktigt, -4,3 grader, skulle någon norrlänning se det där skulle de väl sucka och säga att det där är inte vinter, men jag är inte norrlänning och jag drömmer fortfarande om Martinique eller något annat varmt land. Jag hade tänkt vara duktig och köpa julklappar i god tid i år, men att sista minuten-köpa dem är ju tradition så jag tänkte gå och spendera 3000 kr på en fjällräven idag istället och gå och julshoppa med Emman den 23:e istället. Igår var jag för ovanlighetens skull i tid när David skulle hämta upp mig på sin väg från jobbet och självklart hade han massa krångel på jobbet så han var sen, jag stod och skakade av kylan och bestämde mig sen för att ny vinterjacka är en akut och viktig investering (men kan iofs ha jackan i ett antal år så blir en långsiktig sådan också).

Häromdagen så lyckades jag halka på en isfläck när jag var på väg ut med sopsorteringen, slog i ryggen rätt rejält och är ganska öm. Hade ju händerna fulla så kunde inte ta emot mig, men kanske bra så jag inte hamnade i statistiken över alla med handledsbrott just nu.

Ska till Malmö igen ikväll, psf:en ringde häromdagen och undrade om jag ville ta överliggning till Malmö torsdag till fredag och få min fridag på lördag istället för fredag. Eftersom jag skulle suttit jour både idag och lördag och nu istället slutar tidigt fredag och inte börjar igen förrän sent söndag så var det ju fördelaktigt för min del så bara att tacka ja. Blir nästan som att ha en extra ledig helg. Men tror de bytt madrasser på sängarna i malmö, kändes jättehårt när jag var där häromdagen och jag är jättekänslig nu, klarade inte av att ligga på rygg i den sängen.

När jag kom tillbaka till Stockholm igår så var jag alldeles i fixartagen, fixade med min tjänsteledighet både för i vår och för nästa höst och lämnade in övertidsblanketter och fixade med att ta ut massor från min timbank i pengar, sen när jag kom hem så sökte jag ledigt för när högskoleprovet är i vår. Ska bara fixa med att få ut lite pengar för gymkortet och kemtvätt också så är jag klar. Har tackat ja till min plats på retoriken i vår, dock så är min tjänsteledighet uppskjuten så den inte börjar förrens första mars så kommer få krångla en del första månaden, ska kolla om de lagt ut schemat för kursen på internet än så kan jag kolla hur det ser ut de dagarna redan nu och börja krångla i tid. Har några av böckerna redan då jag började läsa den kursen när jag blivit av med mitt csn, men ska kolla igenom och beställa resten redan nu.

Nu ska jag fika klart och sen bege mig in mot stan. Har förresten blivit mer bloggande på sistone men blir mycket lägesrapporter när jag skriver oftare, ska försöka att inte sluta helt med de lite längre inläggen med mina tankar om livet, är nog trevligast om det är en mix av både och.

//Åsa

Inga kommentarer: