måndag 28 december 2009

Igår trodde jag att min iphone dött, jag och david tittade på en blogg och sen när jag tryckte på en länk så dog den, men sen när vi kom tillbaka efter våran kvällspromenad var den vid liv igen. Promenerade jättemycket igår, först en över två timmar lång promenad mitt på dagen (avslutades på willies med inköp ingredienser till tacos och marängsviss). Blev sjukt mycket mat och så, först tacos med både hårda skal och tortillas, sen varm choklad med vispad grädde, marängsvissen och lite chips. Tittade på Pans labyrint, riktigt bra men rätt hemsk egentligen. Blev typ en timmes kvällspromenad sen kändes välbehövligt var skönt. Konstaterade att det var på tiden att köpa ett par riktiga vinterskor för David fick skjuta på mig lite i vissa backar för att jag skulle komma upp ibland, haha. Så fixade det efter jobbet idag, stack in på eccoaffären, hittade ett par gore-tex kängor som var på rea, testade och slog till(när det kommer till viss typ av shopping så är jag effektiv och särskilt såna dagar som man annars skulle behöva gå och trängas). Så nu äger jag både vettiga vinterskor och vinterjacka, känns vuxet att inte gå och frysa i några sneakers och för kall kappa längre.

Imorgon börjar jag 5.02, ska till Karlstad och ha fyra timmar rast (kommer ditt 8.45 så först tupplur och sen ska jag nog försöka hitta jeans och handskar). Så ska nog försöka komma i säng tidigt ikväll, inatt sov jag alldeles för kort vi somnade sent och sen så ringde väckarklockan en minut i sex. Men på söndagen fick vi ju iaf sova så länge vi ville så då sov vi till typ nio :) Sen fick jag frukost på sängen.

Imorgon ska jag ge blod är det tänkt, hoppas bara att mitt blod får godkänt. Egentligen hade jag bestämt att jag skulle ge blod från det att jag fyllde 18 år, men jag vägde inte tillräckligt då så fick inte (man måste väga över 50 kilo). Men om bara mina järnvärden och så är bra så ska det vara lugnt denna gång, vägde typ 51 kg drygt när jag var där på blodcentralen och gjorde testerna och blev förmanad att inte tappa vikt (efter denna helgen borde jag inte gjort det hehe).

Nä om jag skulle börja förbereda mig för sänggåendet, dricka upp téet, förbereda frukost och så.

Ha det//Åsa

Inga kommentarer: