torsdag 3 december 2009

I morse vaknade jag vid 6-tiden som för det mesta när jag sover hos David, när han släppt av mig vid tekniska högskolans tunnelbana så åkte jag till centralen där jag gick på Scheele Apoteket och hämtade ut ett recept. När jag kom ner mot tunnelbanan igen så var det totalstopp pga något tekniskt fel så fick ta ersättningsbuss till medis och efter ett tag så kom det en tunnelbana hem till mig, så hemresan tog mycket längre tid än vanligt.

När jag kom hem så kröp jag ner i sängen en stund och sen snoozade jag en lång stund innan jag slutligen lyckades ta mig ur sängen för att åka mot slussen där jag träffade världens bästa Emman som fyller år idag. Vi promenerade mot bysis torg med obligatoriska små stopp vid diverse gallerier längs med vägen, hittade världens sötaste kanin i en skottkärra gjord i keramik på ett av gallerierna. Väl framme vid Bysis så fikade vi gott på trevliga Mellqvist och sen vandrade vi bort mot Johan & Nyströms konceptbutik där vi tog varsin espresso och delade på en jättegod lussekatt (emman ville inte ha först men när den väl låg på fatet kunde hon inte låta bli). Sen åkte jag hem en sväng innan jag tog mig bort till Skanstull och Blodtappen där jag tog lite blodprover och fyllde i hälsodeklaration, ska se om jag kan få ge blod. Därefter åkte jag mot S:t Eriksplan där jag hittade ett finfint bageri där jag köpte massa gott bröd och till slut så hittade jag även Kaffeverket som Martin på kaffecompaniet pratat om, de skulle just stänga med fick med mig en cappu och en god sallad, ska testa lite mer någon dag. Därefter gick jag bort till Jensen där jag läser matte b, åt min sallad och gick sedan på lektionen. Men började när jag satt där känna av att jag frös en massa och började känna av halsont och nu verkar jag ha lite feber(äger ingen termometer) samt ont i huvudet, lite i kroppen och allmänt seg. Har sjukskrivit mig för imorgon och sitter nu och dricker den fetaste varma chokladen i världshistorien och äter macka. Ska nog sova snart.

Typ en sån här kanin var det jag såg på kaolin som är ett väldigt trevligt galleri för keramik.

Inga kommentarer: