torsdag 1 oktober 2009

Tråkinlägg!

Ska strax bege mig till jobbet för mitt första jobbpass efter sjukskrivningen. Ska på sätt och vis bli skönt då jag blivit extremt förslappad nu när jag varit hemma. Men jag har också mått ganska bra, varit både piggare och gladare och är rädd att det ska försvinna så fort jag är tillbaka på jobbet. Men nu är det iofs en bra tur, upp till Falun med X2000 och sen tillbaka på morgonen och sluta, enda som kan hända är att det byts ut till x40 (tydligen hänt upprepade gånger) men förhoppningsvis ska vi klara oss från detta öde och annars ska det nog lösa sig ändå.

Hade en jättemysig kväll med David igår, lagade mat tillsammans, satt i soffan och lyssnade på musik och pratade, lite tända ljus och hångel gjorde det hela ännu trevligare. Har en bra känsla när det kommer till honom och mig och tror att känslan är ganska ömsesidig. Har lätt för att slappna av med honom och att faktiskt kunna prata om alla de där irriterande tankarna som dyker upp i mitt huvud och det brukar vanligtvis inte vara min starka sida. Jag brukar mer vara hålla allt inom mig eller prata om det med alla personer utom den det berör mest. Men känns som jag förändras en del nu, som om jag växer och kanske till och med någon kan börja närma mig det som kallas för att vara vuxen.

Har gett mig på att försöka läsa ut Äcklet av Sartre, har försökt flera gånger förut och alltid tyckt att det varit en bra bok men på något sätt ändå lyckas fastna på mitten och sen aldrig komma vidare i den men tänkte att det nu gått några år och kanske är jag redo nu. Hoppas på det för jag gillar inte att det är så många böcker i min bokhylla som står olästa särskilt om det är något som jag själv införskaffat och inget jag fått i present från någon som inte alls känner till min boksmak.

Nu ska jag försöka få i mig lite av mitt kaffe innan jag måste stressa iväg till tunnelbanan och jobbet.

//Åsa

Inga kommentarer: