lördag 24 oktober 2009

Jour, prioriteringar och shopping...

Har jour just nu, något långtråkigt och termosen som jag fyllde med kaffe i morse blev självklart kvar i köket. Har använt tiden bra idag iaf, läst tidningen, köpt ny jobbklocka (den gamla är spårlöst försvunnen), handlat smink på mac i pub-huset och räknat lite matte. Det braiga med att shoppa på jourtiden är man jag kan räkna det som att jag får betalt för att göra av med pengar och då känns inte minusposten på kontot lika illa :). Ibland skulle jag vilja ha obegränsat med pengar när jag genade genom åhlèns förut idag så såg jag att de hade jättemycket stövlar så testade några trots att jag vet att det är ett nästintill hopplöst projekt då mina vader och stövlar inte direkt brukar gå ihop, men så såg jag ett bara snygga hilfigerstövlar som jag testade och de satt perfekt men prisfrågan är en annan känner inte riktigt att jag kan spendera 3000 kr på ett par stövlar när jag behöver en jacka mer. Såg massa söta skor i PUB-huset sen också och jag vill inte behöva välja jag vill ha dem alla (i en jättestor klädkammare i en fin drömlägenhet).

Skulle kanske på bio med David ikväll eller imorgon kväll, vi sa igår att han skulle ringa när han skrivit högskoleprovet men det har han självklart inte gjort och när jag försöker ringa så är det ingen som svarar. Kan bli galen på hans oförmåga att planera något när det kommer till mig, hur svårt kan det vara att kolla när man är fri och sen boka in. Särskilt när det när det kommer till andra och annat går att planera in saker bara inte med mig. Gillar inte att känna att jag inte blir prioriterad och har lovat mig själv efter tidigare erfarenheter att ställa mer krav eller att se till att få det jag vill ha på egen hand. Kanske dags för såna där jobbiga saker som att prata om hur vi ser på relationen, vad man vill ha ut av den etc. Vore ju rätt skönt ibland om sånt där bara löste sig automatiskt men så funkar det inte, utan vill man ha något får man själv se till att få det och då är kommunikation en beprövad väg dit.

Knappt en timme kvar av min tid på jobbet, som tur är är risken att jag då blir ivägskickad väldigt liten så snart får jag nog sluta.

//Åsa

Inga kommentarer: