fredag 9 oktober 2009

Shoppingvånda, studier och jobb!

Var precis upp på vinden och hämtade min kartong med vinterkläder och skor och är svettig som en tok, måste omorganisera där uppe så jag slipper lyfta de tunga porslinskartongerna så fort jag ska ha något där. Börjar bli riktigt kallt ute nu, imorse när jag och David satte oss i bilen frös jag som en tok, min fantastiska londonkappa börjar bli i kallaste laget nu måste nog acceptera det och ta på mig något annat. Eftersom att ingen av mina vinterjackor riktigt duger så började jag kolla utbudet lite på nelly.com och jag måste fråga mig varför, varför, varför är det alltid så att de saker jag faller för mest är de dyraste? Hade nämligen tänkte bli lite vuxen och tänka praktiskt när det kommer till vinterjacka denna gången. Har en jäättefin jacka, tunt material, kort, vida ärmar och vid i modellen så det blåser ständigt in i den och den är inte så varm från början så när det närmar sig minusgrader är den inte så pålitlig. Sen har vi min svara kappa där fodret faller samman och jag nålat upp det med en säkerhetsnål för att det inte ska falla ut och synas, dessutom inte så varm från början. Så nu funderar jag på en riktig jacka och inte en kappa, typ något dunigt, parkasaktigt men de snyggaste modellerna är så dyra, plus att det inte är lika kul att köpa en sån som att köpa en söt kappa, men det var det där med att tänka praktiskt. Så den modell jag gillade mest kostade 6449, inte direkt så mycket pengar jag har lust att lägga på en jacka, men om jag inte tänker betala för mycket men samtidigt vill hitta något jag gillar innebär detta att jag måste gå i massa affärer med massa folk i dem, jag gillar när det är lite övergivet i affärerna och jag inte måste trängas då kan det vara kul att shoppa, men roligast är det när man inte köper något för att man måste utan bara spontanshoppar något bara för att. Men jag har frusit så många vintrar nu och är faktiskt lite trött på det, funderar på ett par riktiga vinterkängor också, men det hör också till kategorin vuxet och tråkigt att köpa. Men jag har fått för mig att det kan vara roligt att vara varm om fötterna, ha skor som inte läcker in och som inte gör att du halkar en massa. Jag kan absolut gilla att shoppa, men det är när det handlar om att köpa en klänning som jag inte behöver eller ännu en handväska eller något jag köper bara för att det är sååå fint, men att köpa saker som jag behöver och som fyller en funktion då har shoppingen helt plötsligt förlorat sin charm och känns bara tidsödande och tråkigt.

Nu har jag förresten ansökt till retorik på su till våren och lagt in en begäran om att gå ner i tid, hoppas att de inte skjuter på min tjänstledighet för då måste jag överväga att säga upp mig och söka ett annat jobb. Inte för att jag inte överväger det ibland ändå, men även om SJ inte är min dröm direkt så är det ett perfekt vid sidan av studier jobb, men inte på heltid dock. Ska snart bege mig till jobbet och ta mig till Göteborg, har nattugglan så slutar strax efter midnatt. Hatar på fredagar när man har den turen och måste dela tunnelbanevagn med massa fulla människor, plus att om jag slutat lite tidigare hade jag kunnat sova hos David och det är mysigt särskilt när man har sovmorgon och kan ligga och dra sig tillsammans. Men istället kommer jag hem runt ett och sen har jag tvättstugan från 07.00, för jag har skjutit upp att boka så länge och det var det alternativ som fanns kvar låter det inte fantastiskt :). Jag gillar inte att jobba helger, just nu skulle jag vilja ha kontorstider, känns som det skulle vara rena rama himmelriket i jämförelse. Borde göra mig redo för att sticka till jobbet nu men min kropp sitter envis kvar, stryk borde den ha.

//Åsa

Inga kommentarer: