onsdag 28 oktober 2009

Uppdatering

Så har hänt en del angående David och det senaste blogginlägget där jag beklagade mig över att inte få tag på honom eller att få något svar. Han var en idiot och jag var förbannad, sur, ledsen, sårad och besviken men jag skickade ett arg brev och sen sågs vi och pratade en massa om allt om vissa saker han gjorde och en del lögner och jag bestämde mig för att inte dräpa eller dumpa, men markerade tydligt att han för det inte kan ta mig för givet och att jag kräver vissa saker. Hoppas att det ska bli bra nu, men som sagt inget sker utan att man arbetar för det. Tänker inte här gå in på några detaljer om vad han gjorde eller varför, men det var något dumt och han gick med på att han var en idiot. Jag kan vara personlig och berätta mycket om vad jag känner etc. men jag drar även en gräns för hur privat jag kan vara av respekt för mig och de runt omkring mig.

Men vi har rett ut en massa, jag sa en del om vad jag förväntade mig och vilket beteende och bemötande jag tycker jag förtjänar och vill ha i förhållandet och känns mycket bättre nu, men var en del ångest innan och lite efter. Men jag har tillförsikt. Pratade med Anette ikväll, ska antagligen äta lunch ihop på fredag, hon tyckte jag hanterat det bra men om något sådant hände igen så var hon beredd att dräpa typ. Nu kanske inte det menas bokstavligen, handlar mer om att jag har vänner som bryr sig väldigt mycket om mig och vill att jag ska ha det bra och behandlas med respekt och skulle göra väldigt mycket för min skull. Kompiskärlek helt enkelt.

Nu ska jag äta klart min mat och sen ska jag nog sova. //åsa

Inga kommentarer: