tisdag 20 juli 2010

Att känna att man ändå växer....

Jag har i och för sig inte kommit hela vägen med mitt beteende att skjuta upp allting eller att undvika att prestera för att våga misslyckas, att försöka undvika allt som kan vara obehagligt eller med att jag är oorganiserad men jag måste säga att jag kommit väldigt långt på sista tiden. Jag har fått in en regelbunden träningsrutin på sistone, jag har tagit alla mina poäng under terminen som var, jag har till slut fixat att jag ska komma på en ordentlig astma- och -allergiutredning, jag har tittat på schema och kursplanering inför hösten redan och börjat eftersöka en del av böckerna. Jag har börjat titta på vad jag tror är rimligt att jag tjänar om jag jobbar 20%, halvtid etc. för att ha koll på hur mycket jag ska ange till csn att jag tror jag kommer tjäna och att kunna planera tid, inkomst och mina utgifter.

Har konstaterat att det kommer kräva en del planering om jag ska få allt att gå ihop, men känner också att det är skönt att ha lite struktur på tillvaron, plus att om man har det så har man faktiskt tid och råd att vara lite mera spontan. Ser fram emot hösten, njuter av sommaren och laddar d-vitamin, men känns inte som om hösten måste vara grå direkt. Stor del handlar ju faktiskt om vad jag fyller tiden med och vilken inställning jag väljer att ta till saker och ting. Så även om jag inte har landat helt med allt (men när har man någonsin allt på plats?) så känner jag att jag är på rätt väg och att jag blir gladare, lugnare och mer harmonisk. Livet är väl ändå rätt fint ibland.

/Åsa

Inga kommentarer: